System FALA jest dużym ułatwieniem dla pasażerów. Umożliwia nabywanie biletów komunikacji miejskiej oraz kolejowej w postaci cyfrowej, bez tradycyjnego papierowego wydruku, uiszczając należność w formie bezgotówkowej. Rozpoczęto od komunikacji miejskiej - po ustabilizowaniu systemu, usługę rozszerzono o sprzedaż biletów kolejowych na SKM i Polregio w ramach Taryfy Pomorskiej.
- To dla nas ważny moment. Oddajemy w ręce pasażerów kluczowy element Systemu FALA - można powiedzieć, że jest to jego kręgosłup. Udostępnienie sprzedaży biletów kolejowych w FALI było dużym wyzwaniem - mówi Radomir Matczak, prezes zarządu spółki InnoBaltica. - Ostatecznie udało nam się wdrożyć rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby współczesnych pasażerów. Stawiamy na wygodę, efektywność i minimalizację formalności, wykorzystując zbliżeniową technologię płatności. Warto przypomnieć, że urządzenia Systemu FALA nie drukują biletów. Zakup biletu można potwierdzić w urządzeniu, a podczas kontroli wystarczy przyłożyć nośnik, kartę płatniczą, Kartę FALA do kontrolerki.
CZYTAJ TEŻ: Kup bilet i dostań bilet. System Fala rozdaje wejściówki do kin
To pierwszy tego typu system w Polsce, działający według zasady „wsiadaj i jedź”. Pasażer nie musi znać cen biletów, ponad 100 taryf, ani kilkuset ulg dostępnych w regionie pomorskim.
- Integracja kolei z transportem miejskim w całym województwie wyróżnia System FALA na tle innych projektów tego typu, zarówno w kraju, jak i w Europie. Dzięki temu rozwiązaniu, oferujemy kompleksową usługę nabywania biletów na transport publiczny w jednej spójnej platformie zakupowej, która łączy wiele elementów i funkcjonalności rozproszonych do dziś w różnych miejscach. Platforma otwiera możliwość wdrażania różnych modeli taryfowych, takich jak: taryfy łączone, taryfy dynamiczne, optymalizowane dobowo, itp. Naszym priorytetem pozostaje dostarczenie elastycznego systemu, który spełni oczekiwania mieszkańców i turystów korzystających z transportu publicznego - podkreśla Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający Asseco Data Systems.
Nowe możliwości powinny być szczególnie atrakcyjne dla pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tradycyjnych kas na dworcach, teraz mogą dokonać zakupu biletów online. To rozwiązanie ekologiczne - ograniczane jest drukowanie biletów papierowych, przy tym wygodne dla pasażera, który nie musi stać w kolejkach, natomiast biletu elektronicznego nie zgubi. Takie bilety można kupić łatwo i szybko zarówno w aplikacji „System FALA”, jak też w ponad 6 tysiącach falomatów i czytników dostępnych w pojazdach komunikacji miejskiej, na stacjach kolejowych i na peronach. Bilety elektroniczne można kupić za pomocą karty płatniczej lub urządzenia obsługującego płatności zbliżeniowe. Nie jest nawet konieczne zakładanie konta pasażera, choć organizatorzy systemu podkreślają, że takie konto daje dostęp do wszystkich funkcji, ułatwiając
podróżowanie łączonymi środkami transportu.
Spółka InnoBaltica, integrująca system, zachęca też do kupowania biletów okresowych. Po weryfikacji zakupu pasażer otrzyma elektroniczny voucher, który może wymienić na bilet do kina. Wszystkie uwagi dotyczące działania FALI można zgłaszać poprzez infolinię, czynną od poniedziałku do piątku od godziny 6 do 20 oraz w soboty od 6 do 16.
Napisz komentarz
Komentarze