LPP, właściciel marek Sinsay, Reserved, Cropp, House i Mohito, a także takich spółek jak LPP Logistics czy Silky Coders, obecny dzisiaj na 40 rynkach, wiosną ogłosił ambitne plany, które ukierunkowane są na podwojenie w ciągu trzech lat liczby sklepów stacjonarnych i wygenerowania dwukrotnie wyższej sprzedaży w stosunku do wyników za 2023 rok. Zdając sobie sprawę z tego, że będzie się to wiązało z dużym zatrudnieniem, spółka postanowiła równolegle wprowadzić nową strategię employer brandingową.
- W centrum uwagi znalazły się dwa wyróżniki naszej firmy: produkt i stojący za nim pracownicy, stąd hasło przyświecające kampanii „Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi”. Naszym priorytetem jest uzyskanie synergii między działaniami employer brandingowymi, strategią HR oraz celami biznesowymi, tak, by LPP w branży detalicznej postrzegane było jako pracodawca pierwszego wyboru na rynku pracy - mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji wizerunkowej i relacji z otoczeniem społecznym LPP.
CZYTAJ TEŻ: Gdańska firma pomaga powodzianom. LPP przekaże 20 tys. sztuk odzieży
Zapowiedziany plan podwojenia wielkości firmy do końca 2026 roku oznacza konieczność dalszej rozbudowy zespołów. Stąd pomysł na stworzenie odpowiadającej na potrzeby potencjalnych pracowników strategii komunikacji. Jej wdrożenie ułatwi pozyskiwanie i utrzymanie talentów nie tylko w biurach centrali, ale też w intensywnie rozwijających się zespołach sprzedażowych niemal w całej Europie.
- Mocno wsłuchaliśmy się w głosy naszych pracowników i partnerów, ich potrzeby i oczekiwania. Jesteśmy różnorodni, stanowimy unikatową mieszankę kompetencji, osobowości i charakterów, a naszą największą siłą pozostaje zespół. Wśród nas są liderzy, którzy współtworzyli LPP na początku jej biznesowej drogi i osoby stawiające dopiero pierwsze zawodowe kroki. Niewątpliwą siłą tej organizacji jest otwartość i tolerancja, ambicja i ciekawość świata. Staraliśmy się to wkomponować w filary wdrażanej właśnie strategii - podkreśla Sławomir Ronkowski.
W tym przypadku nie chodzi o spojrzenie na firmę jako producenta kolekcji modowych, tylko pracodawcę, który zdaje sobie sprawę z tego, że siłą spółki są ludzie. Mówimy tu o 43 tysiącach ludzi pracujących w całej Europie - od centrali po sklepy. To oni w głównej mierze wpływają na postrzeganie spółki na zewnątrz, jako poszukującej nowych dróg rozwoju.
- To pierwsza tak kompleksowa w naszej historii strategia employer brandingowa, która jest efektem wspólnej pracy zespołów HR, działów przygotowania produktu, ominichannel, ale też retail i logistyki. Uspójniona komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, dopasowanie naszej internetowej strony karierowej oraz mediów społecznościowych do nowej narracji ma jeszcze lepiej przybliżyć pracę w naszej firmie i odpowiedzieć na potrzeby kandydatów - komentuje Katarzyna Rachwalska-Gröning, liderka zespołu ds. employer brandingu w LPP.
Jak informuje gdańska spółka, dojrzały biznes wie, kiedy warto na chwilę zwolnić i przyjrzeć się sobie, przeanalizować sytuację i zoptymalizować działania. LPP zadało więc sobie pytanie, kim jest w oczach pracowników i co musi się zmienić, by skutecznie przyciągać najlepszych kandydatów z rynku pracy.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: LPP otworzyło w Pruszczu magazyn dystrubcji
Kształt nowej strategii komunikacji to efekt warsztatów strategicznych, badań z pracownikami oraz wartości korporacyjnych wynikających bezpośrednio z kultury organizacji. Na podstawie badań wewnętrznych (ilościowych i jakościowych) oraz spostrzeżeń zebranych podczas warsztatów strategicznych z zespołem projektowym LPP, przygotowane zostały profile przedstawicieli danych grup zawodowych.
Komunikacja i proponowane usprawnienia wewnątrz organizacji zostały stworzone z myślą o tych konkretnych personach. W efekcie umożliwiło to lepsze zrozumienie tego, kim są różni członkowie zespołu LPP oraz czego oczekują i potrzebują od pracodawcy.
Warto zaznaczyć, że to pierwsza strategia w historii LPP, którą oparto o badania i autentyczny feedback samych zainteresowanych - ludzi, którzy inspirują i sprawiają, że dynamiczny rozwój firmy jest możliwy.
Dlaczego warto dołączyć do LPP? Pracownicy firmy tak odpowiadają na to pytanie:
- „Ludzie są barwni, ciekawi, różnorodni”
- „Nigdy nie czułam się dziwnie i bardzo to doceniam. Ogólnie jesteś jaki jesteś i to jest ok!”
- „Jest także otwartość jeśli chodzi o rozmowę i dyskusję. Mogę powiedzieć swoje zdanie”
- „Jest różnorodność w zespole, niektórzy zadaniowi, inni nie. Proces onboardingu pokazuje, że masz swobodę działania, bo liczy się efekt. Każdy się tutaj raczej odnajdzie”
- „Pracownicy są zachęcani do spróbowania sił w wewnętrznych rekrutacjach”
- „Jest rozwój, można realizować swoje pomysły”
To wszystko sprawia, że LPP prezentuje się jako atrakcyjny pracodawca, jeden z liderów w branży odzieżowej, który zapewnia bezpieczeństwo i zdobywanie nowych kompetencji. Jest to otwarte na różnorodność, tolerancyjne miejsce pracy, w którym można liczyć nie tylko na stabilne zatrudnienie, ale także na odpowiednie zarządzanie, wsparcie, możliwość rozwoju i otwartość na zmianę.
- Dzięki intensyfikacji działań employer brandingowych opartych o wyraziste wartości, analizę mocnych i słabych stron oraz oczekiwań rynku, wypracowana została spójna strategia komunikacji, która pozwoli na realizację wszystkich założonych celów. Uspójniono komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, programy ambasadorskie i stażowe, social media oraz strony karierowe – dodaje Katarzyna Rachwalska-Gröning.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Praca w Gdańsku – to w tych zawodach zarobimy najwięcej bez wyższego wykształcenia
Najistotniejsze elementy samej komunikacji - w takich obszarach, jak podejmowanie inicjatywy, stabilność, otwartość, wiedza i kompetencje, ludzie - zostały dopasowane do poszczególnych działów. W ten sposób można było jeszcze lepiej przybliżyć pracę w LPP i odpowiedzieć na potrzeby kandydatów.
Pierwsze efekty wdrażanej strategii można już zobaczyć w przestrzeni miejskiej dzięki zewnętrznej kampanii, którą LPP uruchomiło w październiku w największych miastach w Polsce w postaci billboardów, reklam na przystankach, czy spotu w kinach, a także w internecie. Głównymi bohaterami kampanii są oczywiście pracownicy.
- Z tak ambitnymi planami na przyszłość i wynikami sprzedaży wiemy, że praca w LPP to realne możliwości rozwoju zawodowego i jednocześnie stabilne miejsce pracy w firmie, która działa na rynku już od ponad 30 lat. Dlatego każda osoba ceniąca sobie własny rozwój, stabilność oraz przyjazne miejsce pracy ma ogromne szanse na znalezienie swojego miejsca właśnie u nas. Poszukujemy osób do zespołów centralowych, wzmacniając bardzo różnorodne obszary: kupców, analityków, projektantów, specjalistów e-commerce, księgowych, architektów, inżynierów procesów logistycznych czy też pracowników dedykowanych operacjom magazynowym w spółce LPP Logistics – podkreśla Sławomir Ronkowski.
Napisz komentarz
Komentarze