Oszustwo „na konsultantów z fiskusa”. Nie daj się nabrać!
Jak informuje pomorska Krajowa Informacja Skarbowa, do Ministerstwa Finansów docierają kolejne sygnały o próbach oszustwa. Dlatego resort za pośrednictwem KAS przestrzega przed działaniami przestępców i opisuje schemat ich działania. Zwraca też uwagę, że w okresie rocznego rozliczenia PIT [a więc w terminie do 30 kwietnia 2024 roku – dop. red.] oszuści próbujący wyłudzić dane od podatników działają ze wzmożoną aktywnością. Dlatego apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać dane osobowe Przypominamy, że pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji.
podkom. Sebastian Pakalski / rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku
Kontrolerzy fiskusa sygnalizują, że w przypadku odebrania połączenia od osoby podającej się za przedstawiciela KIS lub KAS, nie należy podawać danych osobowych, takich jak chociażby numer PESEL czy NIP, numery dokumentów potwierdzających tożsamość lub numer rachunku bankowego.
– Nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie „e-Urząd Skarbowy” – zastrzega podkom. Sebastian Pakalski.
Napisz komentarz
Komentarze