Terminal FSRU na Zatoce Gdańskiej z decyzją RDOŚ. Ma rygor natychmiastowej wykonalności
– Dziękuję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku za sprawne wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla terminalu FSRU, która określa warunki prowadzenia inwestycji i jest niezbędną podstawą do starań o wydanie decyzji lokalizacyjnej – mówi Sławomir Hinc, prezes zarządu Gaz-System. – Nasze projekty realizujemy, równoważąc kwestie technologiczne i przyrodnicze. Ograniczenie wpływu na środowisko naturalne jest priorytetem przy wszystkich inwestycjach, a w szczególności tych prowadzonych na terenach tak cennych przyrodniczo, jak Zatoka Gdańska. Dlatego dołożymy starań, aby w maksymalnym stopniu zmniejszyć wpływ terminalu FSRU i gazociągu podmorskiego na środowisko, oraz zachować walory krajobrazowe tego miejsca.
PRZECZYTAJ TEŻ: 856 mln zł na falochron osłonowy dla terminalu LNG w Porcie Gdańsk
Terminal FSRU w Gdańsku. Co to za projekt?
Budowa terminalu FSRU w Gdańsku to realizowany przez Gaz-System program inwestycyjny, który podzielono na część morską i lądową. Pierwsza z nich obejmuje budowę:
- na Zatoce Gdańskiej nabrzeża, do którego na stałe zacumowana będzie jednostka FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), czyli statek przystosowany do regazyfikacji dostarczanego przez metanowce skroplonego gazu (LNG),
- a także gazociągu podmorskiego, łączącego terminal z częścią lądową.
PRZECZYTAJ TEŻ: Będzie gazociąg z Portu Gdańsk do Gustorzyna. Jest decyzja wojewody
Druga część natomiast to budowa gazociągu Gustorzyn-Gdańsk, którym gaz po regazyfikacji będzie rozprowadzany na terytorium kraju. Część lądowa inwestycji posiada już komplet decyzji niezbędnych do rozpoczęcia budowy.
Spółka zrealizuje szereg działań, w celu ograniczenia wpływu budowy i eksploatacji terminalu FSRU na środowisko naturalne – wśród nich należy wymienić przede wszystkim bezwykopowe przekroczenie plaży Stogi przez gazociąg łączący terminal FSRU z lądem. Dzięki temu plaża pozostanie nienaruszona i będzie można w dalszym ciągu bez żadnych przeszkód z niej korzystać.
Gaz-System
– Ponadto gazociąg w części podmorskiej zostanie ułożony pod dnem zatoki, a samo nabrzeże technologiczne będzie zlokalizowane w odległości ok. 3 km od brzegu, tuż przy torze wodnym prowadzącym do Portu Północnego. Dzięki temu wpływ terminalu na krajobraz oraz potencjalny hałas będą minimalne. Budowa i eksploatacja infrastruktury FSRU nie wpłyną też na dostępność wód Zatoki Gdańskiej dla żeglarzy korzystających z przystani w Górkach Zachodnich – przekonuje Gaz-System.
PRZECZYTAJ TEŻ: Terminal odbioru skroplonego gazu LNG powstanie w Zatoce Gdańskiej. Podpisano ważne dokumenty
Konsultacje z mieszkańcami i przedstawicielami dzielnicy Krakowiec-Górki Zachodnie na temat planowanej inwestycji odbyły się 24 października i 20 listopada ubiegłego roku.
Napisz komentarz
Komentarze