Lębork, Puck, Władysławowo i Chojnice z dostępem do aplikacji Fali
Mieszkańcy czterech kolejnych pomorskich miast dołączają do testowania aplikacji Fala w warunkach rzeczywistych. Osoby testujące mogą zapisać na koncie przysługujące ulgi oraz dodać kartę płatniczą jako dodatkowy identyfikator, ale też jako instrument płatniczy w systemie Fala. Ponadto w aplikacji pasażer może:
- zasilić ePortmonetkę, ustawić cykliczne i automatyczne jej doładowania,
- pobrać fakturę za zakupiony bilet,
- zwrócić bilet przed rozpoczęciem jego ważności,
- a także zobaczyć listę odjazdów z najbliższego przystanku,
- skonfigurować konto Fala i powiązać je z innymi kontami (np. członka rodziny).
PRZECZYTAJ TEŻ: Fala startuje w Trójmieście, ale... w ograniczonym zakresie
– Warto zaznaczyć, iż na tym etapie udostępniliśmy też opcję tworzenia rozmaitych profili podróży, np. z dzieckiem, mężem czy nawet bagażem, które będą przydatne w przyszłości w ramach tzw. podróży dynamicznej – informuje Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy InnoBaltiki, spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu w województwie pomorskim. – Aplikacja umożliwia kupno biletu jednoprzejazdowego lub czasowego, a także kupno i automatyczne odnowienie biletu okresowego imiennego, czy opcję tzw. subskrypcji. Pozwala też okazać uprawnienia pasażera do przejazdu podczas kontroli biletów, sprawdzić stan środków w ePortmonetce, historię transakcji na koncie użytkownika, czy złożyć reklamację. Zależy nam na stopniowym oswajaniu pasażerów z wdrażanymi funkcjami mobilnymi.
PRZECZYTAJ TEŻ: Zamieszanie z Falą. Co od lipca czeka pasażerów na Pomorzu?
Obecnie użytkownik testujący aplikację „System Fala” nie ma jeszcze dostępu do planera i tzw. podróży dynamicznej, czyli meldowania wejścia i wyjścia z pojazdu, co pozwala na optymalizację kosztów przejazdu. Już niebawem ta sytuacja ulegnie zmianie.
Przypomnijmy, że aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play (Android) oraz App Store (iOS). Usługi świadczone są w oparciu o regulamin dostępny w portalu pasażera na stronie systemfala.pl.
System Fala. Kilka wariantów do wyboru
Pasażerowie będą mieli możliwość korzystania równolegle lub wymiennie z wariantu:
- mobilnego, czyli aplikacji,
- portalu pasażera z biletami okresowymi, dostępnego na stronie systemfala.pl,
- i stacjonarnego, w ramach podróży z Kartą Fala lub płatniczą.
– Każdy może wybrać wariant dogodny dla siebie. Ktoś preferuje zarządzanie swoimi sprawami przez telefon, a ktoś inny woli mieć kartę z doładowaną kwotą. Jeszcze inny nie chce zakładać indywidualnego konta, tylko, w razie potrzeby, po prostu wejść do autobusu i mieć pewność, że nabędzie w nim bilet z wykorzystaniem karty bankowej. To wszystko umożliwi Fala – dodaje Cyprian Maciejewski. – Zapraszamy mieszkańców do testowania oraz dzielenia się z nami doświadczeniami, opiniami. To dla nas bardzo ważne, aby system udoskonalać. Chcemy wpasować się w realne potrzeby pasażerów i zachęcać ich do zmiany przyzwyczajeń w zakresie transportu publicznego.
PRZECZYTAJ TEŻ: Fala objęła zasięgiem Trójmiasto. Testy w Gdyni i Sopocie
Należy podkreślić, że system jest alternatywą, a nie obowiązkiem. To oznacza, że pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli nabywać bilety w znanych im dotąd kanałach sprzedaży.
InnoBaltica będzie na bieżąco informować o kolejnych etapach publicznego testowania.
Napisz komentarz
Komentarze