EZT, czyi elektryczne zespoły trakcyjne, które chciała zamówić spółka PKP SKM, mają mieć po cztery człony i posiadać co najmniej 170 miejsc siedzących oraz 287 stojących. Mają być wyposażone w wysuwane stopnie, a także posiadać:
- toalety,
- klimatyzację,
- miejsca dla rowerów,
- gniazda USB
- oraz gniazda zasilania 230 V.
WIĘCEJ NA TEMAT PRZETARGU PRZECZYTASZ W ARTYKULE: Spółka SKM chce kupić 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
Jednostki te miałyby obsługiwać nie tylko linię PKM (po elektryfikacji), ale także trasę z Gdańska do Lęborka.
Przetarg na nowe pociągi dla SKM. Chętnych brak
Na ogłoszony przez SKM przetarg chętnych brak. Informację tę potwierdza Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.
– W ogłoszonym przez spółkę PKP SKM w Trójmieście przetargu na zakup 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych nie została złożona żadna oferta – mówi Tomasz Złotoś.
PRZECZYTAJ TEŻ: Pasażerów więcej niż pociągów SKM? Marszałek i przewoźnik odpowiadają
Teraz dalsze postępowanie w tej sprawie uzależnione jest od rozmów.
– Jesteśmy w kontakcie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych i Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej. Od wyniku tych konsultacji uzależnione będą dalsze działania spółki dotyczące pozyskania nowych pojazdów – dodaje rzecznik.
Czasu jest coraz mniej, gdyż zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych musi być rozliczony do końca 2023 roku.
Napisz komentarz
Komentarze