Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Od niedzieli pociągi wracają na linię z Gdańska do Kartuz

Od niedzieli, 16 października, wznowiony zostanie ruch pociągów na trasie Gdańsk – Kartuzy. To efekt prac związanych z przebudową toru w rejonie przystanku Dzierżążno, posterunku odgałęźnego Glincz oraz na wjeździe do Kartuz.
Od niedzieli pociągi wracają na linię z Gdańska do Kartuz

Autor: Fot. Ireneusz Koziura | PKP Polskie Linie Kolejowe

W Dzierżążnie podróżni wsiądą do pociągów z udostępnionej krawędzi nowego peronu wyspowego. Na przystanku kontynuowane są prace przy budowie dodatkowego toru, który poprawi przepustowość pociągów na trasie. Podróżni na stacji Kartuzy korzystać będą z tymczasowego peronu zlokalizowanego w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Gdańskiej.

Nadal prowadzone są prace przy przebudowie stacji Kartuzy. Wzmacniany jest grunt, powstaje nowe odwodnienie oraz zbiornik retencyjny. Docelowo podróżni skorzystają z dwóch peronów – nowego jednokrawędziowego oraz wydłużonego obecnego. Wygodny dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Będą wiaty, energooszczędne oświetlenie typu LED, nowe oznakowanie i gabloty informacyjne. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną ścieżki naprowadzające. Zaplanowano stojaki rowerowe.

W ramach budowy nowej łącznicy wykonano wykopy pod fundamenty wiaduktów kolejowych nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224, wraz z zabezpieczeniem w postaci ścianek szczelnych. Podłoże zostało wzmocnione kolumnami betonowymi oraz rozpoczęto zbrojenie fundamentów. Łącznica umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży.

Wartość modernizacji linii kolejowej nr 229 na odc. Glincz – Kartuzy to blisko 180 mln zł netto. Zakończenie prac planowane jest do marca 2024 r.

Czytaj też Pociągiem z Gdańska do Kartuz teraz z przesiadką do autobusu

Modernizacja trasy z Glincza do Kartuz to część projektu pn. „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”. Efektem prac na linii nr 201 i liniach stycznych będzie lepsza oferta kolei w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych między Trójmiastem i Kaszubami a Bydgoszczą. Pociągi pasażerskie pojadą szybciej, do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna i, odpowiednio, do 140 km/h oraz 100 km/h na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna. Lepsza przepustowość trasy pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją. Realizacja prac budowlanych w ramach projektu zaplanowana jest na lata 2022-27.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama