Dobre wiadomości napływają z budowy końcowych fragmentów autostrady A1. Odcinek Piotrków Trybunalski-Kamieńsk to ostatni z pięciu realizowanych pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Kierowcy korzystają już z pełnych szerokości obu jezdni:
- od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe
- oraz od Kamieńska do węzła Częstochowa Północ.
Wkrótce też na odcinku Kamieńsk-Radomsko znikną ograniczenia do 100 km/h.
PRZECZYTAJ TEŻ: Bliżej budowy drogi Via Maris
Jak poinformowała w piątek, 9 września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawca zakończył właśnie układanie nawierzchni betonowej na odcinku Piotrków Trybunalski-Kamieńsk, na jezdni prowadzącej w kierunku Katowic. Po uzyskaniu pełnej twardości betonu, czyli za około miesiąc, możliwe będą kolejne prace, czyli uszczelnienie nacięć dylatacyjnych w betonie, a następnie naniesienie oznakowania poziomego. Jednocześnie na obiektach inżynieryjnych układana będzie nawierzchnia bitumiczna, a w pasie rozdziału rozpocznie się montaż barier energochłonnych.
„Ukończenie tych prac, jak również zamontowanie ekranów akustycznych i oznakowania pionowego, umożliwi udostępnienie kierowcom obu jezdni w pełnym przekroju, to znaczy po trzy pasy ruchu w każdym kierunku – informuje biuro prasowe GDDKiA. – Na całym ponad 24-kilometrowym odcinku między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem powinno to nastąpić przed końcem roku. Wykonawca inwestycji planuje nieco wcześniej udostępnić dwa odcinki nowej jezdni: od Piotrkowa Trybunalskiego do Woli Krzysztoporskiej, o długości ok. 7 km, i blisko kilometrowy odcinek na wysokości węzła Kamieńsk”.
PRZECZYTAJ TEŻ: Kolejne utrudnienia na obwodnicy Trójmiasta!
Oddanie nowej jezdni w całości to jednak nie koniec budowy. Wiele prac przeprowadzonych zostanie poza nią, dlatego do ich ukończenia na całym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie do 100 km/h.
Wprowadzenie „autostradowego” limitu 140 km/h nastąpi wiosną 2023 roku, po zakończeniu wszystkich prac.
Napisz komentarz
Komentarze