Most zwodzony nad Wisłą Królewiecką w Rybinie (tzw. niebieski) już nie do końca zasługiwał na swoją nazwę, znajdował się bowiem w fatalnym stanie technicznym, jego podnoszenie oraz opuszczanie było niemożliwe. Na DW 502 wprowadzono ograniczenie tonażu przejeżdżających samochodów. Konieczny był gruntowny remont – 10 marca zamknięto tę przeprawę dla ruchu samochodowego, choć zachowano możliwość przejścia pieszych i przeprowadzenia roweru. Objazd wyznaczono z drogi ekspresowej S7, przez węzeł Dworek, drogą powiatową do Mikoszewa, następnie drogą wojewódzką 501 prowadzącą aż do Krynicy Morskiej.
Most w Rybinie nadal zamknięty. Dojazd na Mierzeję Wiślaną możliwy objazdem
Wznowienie ruchu na remontowanym moście planowane jest w połowie maja tego roku. Pewne utrudnienia, mimo wszystko, pozostaną, ponieważ inne niezbędne roboty mają być prowadzone z wykorzystaniem ruchu wahadłowego.
Remont mostu w Rybinie. Te prace zostaną wykonane
Zakres remontu jest szeroki, obejmuje m.in. naprawę:
- konstrukcji mostu, przyczółków i filarów
- oraz mechanizmu podnoszenia.
Zostaną wzmocnione nasypy po obu stronach konstrukcji, powstaną też nowa nawierzchnia jezdni oraz oznakowanie.
Jak zapewnia Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, remont mostu niebieskiego przebiega zgodnie z harmonogramem.
– Na dojazdach do obiektu pracują dwie palownice, które wykonują pale przemieszczeniowe (obecnie od strony Nowego Dworu Gdańskiego) i metodą bezprzemieszczeniową CFA (obecnie od strony Stegny). Łącznie będzie to 60 pali CFA o długości 14 m i 280 pali przemieszczeniowych o długości 12,5 m. Prowadzone jest także piaskowanie – czyszczenie stalowej konstrukcji mostu ze starych powłok malarskich i, po oczyszczeniu, jej gruntowanie. Na dole, z pontonów, pracownicy wykonawcy dozbrajają dźwigary przęsła stałego. Następnie konstrukcja będzie deskowana oraz betonowana. Wszystkie te prace prowadzone są na stosunkowo małej przestrzeni pasa drogowego między skrzyżowaniami, co wymaga dobrej koordynacji – czytamy w informacji ZDW.
Kiedy zakończenie remontu mostu w Rybinie?
Zakończenie remontu spodziewane jest na początku września, czyli przez cały sezon wakacyjny musimy, niestety, liczyć się z utrudnieniami w dotarciu na Mierzeję Wiślaną najkrótszą drogą prowadzącą z Nowego Dworu Gdańskiego do Stegny. Inwestor zapewnia za to, że przywrócona zostanie pełna funkcjonalność mostu, łącznie z jego podnoszeniem. Ponadto zdjęte będzie ograniczenie tonażowe dla pojazdów ciężarowych.
Koszt robót wyniesie około 4,3 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze