Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Pociągi TLK wypadną z torów. Wjadą na nie nowoczesne piętrusy

Z torów znikną pociągi TLK. Powód? Intercity sukcesywne wymienia wagony na nowe, a stare modernizuje. Dzięki temu zmienia się komfort podróżowania.

TLK, czyli Twoje Linie Kolejowe, maja zniknąć z torów w latach 2027-2030. Obecnie kursuje jeszcze 46 pociągów tej kategorii.

Spółka – jak podaje PKP Intercity w komunikacie do PAP – stale kupuje nowy i modernizuje stary tabor i w ten sposób uzupełnia kategorię Intercity (IC). Najstarsze wagony, kursujące jako TLK, są wycofywane z użytku i – jeśli to możliwe – unowocześniane. 

W miejsce TLK wchodzą pociągi IC

Te działania w naturalny sposób wygaszają składy TLK. W to miejsce wchodzą pociągi IC. Pasażer nie zauważy różnicy w cenie biletu, bo na pociągi obu kategorii są one takie same.

Różnica między TLK a IC sprowadza się do komfortu podróżowania. W pociągach IC wagony są klimatyzowane i wyposażone we wzmacniacze sygnału wifi. Pasażerowie mogą też korzystać z gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. 

Z punktu widzenia pasażera ważne są też wyświetlacze pokazujące zbliżające się stacje.

Wygaszanie TLK powoduje, że po torach jeździ coraz więcej pociągów IC. Obecnie jest ich 359.

Miliardowa inwestycja. Rośnie liczba pasażerów

To nie wszystkie i ważne dla pasażerów zmiany w PKP Intercity. Spółka planuje zakup 42 piętrowych pociągów elektrycznych z możliwością domówienia kolejnych 30. Mają jeździć z prędkością 200 km/h. Najwcześniej wjadą na tory w 2029 roku.

Ta inwestycja ma kosztować prawie 10 miliardów złotych. Jej realizacją zainteresowane są trzy firmy: Stadler Polska, Siemens Mobility i Alstom Polska.

Dodajmy, że PKP Intercity to największy polski przewoźnik kolejowy. W ubiegłym roku jej pociągi przewiozły 78,5 mln pasażerów, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.

Do 2030 r. PKP Intercity planuje zwiększyć liczbę pasażerów do 90 mln rocznie. 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama