Ceremonia cięcia blach – symboliczne rozpoczęcie budowy – odbyła się w hali stoczni Crist z udziałem przedstawicieli firmy Maersk Supply Service Canada, zamawiającej statek, delegatów instytucji klasyfikacyjnych oraz, oczywiście, samych stoczniowców.
Sea Dragon. Stocznia Crist buduje statek offshore
Statek Sea Dragon otrzymał numer budowy NB110. Będzie służyć m.in. do bezpiecznej wymiany załóg platform wiertniczych zlokalizowanych na morzu. Otrzyma też specjalistyczny system Walk2Work, pozwalający na sprawne przejście z jednostki na platformę i w odwrotnym kierunku.
Sam statek mierzyć będzie blisko 110 m długości i 22 m szerokości. Wykonywanie zadań w bezpośredniej bliskości platformy, nierzadko w złych warunkach na morzu, wymagać będzie utrzymywania stałej pozycji, dlatego jednostka otrzyma system dynamicznego pozycjonowania z zaawansowanymi systemami nawigacyjnymi. Napęd zapewniać ma oszczędność paliwa rzędu 35 proc. oraz ograniczenie tzw. śladu węglowego, m.in. za sprawą zainstalowania dwóch zespołów akumulatorów o pojemności 1 MWh każdy.
Ten nowoczesny statek powstaje według projektu przygotowanego przez polską firmę MMC Ship Design & Marine Consulting, odpowiedzialną również za dokumentację techniczno-klasyfikacyjną. Ta sama spółka odpowiada m.in. za projekt okrętu ratowniczego dla polskiej Marynarki Wojennej, budowanego przez PGZ Stocznię Wojenną.
Kontrakt na budowę jednostki Sea Dragon podpisano w sierpniu ubiegłego roku. Ma być gotowa do odbioru na początku roku 2027.
Napisz komentarz
Komentarze