Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Baltic Hub. Pomorze z największym terminal kontenerowym na Bałtyku

Baltic Hub, zlokalizowany w Porcie Gdańsk, to największy terminal kontenerowy nie tylko w Polsce, ale również na Morzu Bałtyckim i jeden z najszybciej rozwijających się w Europie. Baltic Hub jest kluczowym punktem na mapie globalnego handlu morskiego, łącząc Polskę z resztą świata. Na czym polega działalność Baltic Hub? Zajmujemy się obsługą morską kontenerów. Baltic Hub obsługuje rocznie ponad 2 miliony takich kontenerów (TEU), co plasuje nas w pierwszej piętnastce największych portów kontenerowych w Europie. Nasi klienci to linie żeglugowe oraz spedytorzy, z pomocą których, firmy mogą wysłać swój towar drogą morską lub odebrać towar, który przypłynął do portu w Gdańsku. Towar ten może być dostarczony do lub odebrany z terminalu w kontenerach - samochodem ciężarowym lub pociągiem.
Baltic Hub, Port Gdańsk
Baltic Hub jest kluczowym punktem na mapie globalnego handlu morskiego, łącząc Polskę z resztą świata

Autor: Port Gdańsk

Baltic Hub obsługuje największe statki na świecie wyruszające z Dalekiego Wschodu, polski import, eksport oraz tranzyt. Obecnie obsługujemy trzy dalekomorskie połączenia oceaniczne z Dalekim Wschodem w tygodniu, co w praktyce oznacza, że podczas jednego tygodnia przy naszym nabrzeżu możemy zobaczyć trzy ogromne statki oceaniczne - największe pływające jednostki na świecie. Obsługujemy również regularne połączenia mniejszymi statkami tzw. feederowe lub bliskiego zasięgu z większością portów bałtyckich. 

CZYTAJ TEŻ: Gdańsk: Nowe nabrzeże w Baltic Hub. Wmurowano kamień węgielny

Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę 4 statków jednocześnie, a blisko 700 rocznie. W trakcie budowy jest trzecie nabrzeże T3, którego uruchomienie planujemy na 2025 rok. Dzięki tej inwestycji zyskamy dodatkowe 717 metrów długości nabrzeża, przy głębokości wody wynoszącej 17,5 metra, co przełoży się na roczną dodatkową przepustowość na poziomie 1,5 miliona TEU i zwiększy całkowitą przepustowość terminalu do 4,5 miliona TEU rocznie. W efekcie zeszłorocznych prac powstała sztuczna wyspa o powierzchni 36 ha, na której zlokalizowany będzie plac manewrowo-składowy. W minionym roku zakończyliśmy prace pogłębiarskie związane z powstaniem nowego, głębokowodnego nabrzeża T3. Terminal T3 wyposażony będzie w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy.

Oprócz inwestycji w rozbudowę terminalu, Baltic Hub nieustannie inwestuje w najnowocześniejszy sprzęt terminalowy. W połowie lipca 2024 roku do operacji na bocznicy kolejowej dołączyła czwarta suwnica RMG. Suwnica jest elektryczna, została wyposażona w system OCR do automatycznej identyfikacji numerów kontenerów, system antykolizyjny oraz kamery ułatwiające pracę operatora. Rozbudowa połączeń kolejowych jest kluczowym elementem strategii rozwoju Baltic Hub. Obecnie terminal obsługuje ponad 600 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez sieć połączeń z Czechami, Słowacją, Węgrami i Ukrainą. Wieloletnie inwestycje w infrastrukturę kolejową, w tym najnowocześniejszy sprzęt przeładunkowy nie tylko zwiększyły przepustowość i bezpieczeństwo operacji kolejowych, ale także przyczyniły się do redukcji emisji CO2, oferując klientom bardziej ekologiczną opcję transportu.

– Inwestycje w infrastrukturę kolejową to strategiczny element rozwoju Baltic Hub. Czwarta suwnica RMG to odpowiedź na rosnący popyt na przewozy intermodalne. Stawiamy na rozwiązania wydajne, bezpieczne i przyjazne dla środowiska, oferując naszym klientom konkurencyjne usługi na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę uruchomienie trzeciego terminalu w 2025 roku oraz zwiększenie mocy przeładunkowych dla naszych klientów, musimy być przygotowani do obsługi tego wzrostu – mówi Charles Baker, Dyrektor Generalny Baltic Hub.

Baltic Hub stawia na zrównoważony rozwój, dążąc do minimalizacji wpływu na środowisko i dbając o społeczność lokalną. Dążymy do osiągnięcia neutralności emisji CO2 do 2050 r. Już teraz podejmujemy zdecydowane kroki w tym kierunku. Do 2030 r. zamierzamy zredukować emisję CO2 o 50% w porównaniu z 2019 r. W 2023 r. wdrożyliśmy m.in. nowe instalacje fotowoltaiczne i zainwestowaliśmy w 10 elektrycznych suwnic placowych RTG. Baltic Hub wspiera rozwój odnawialnych źródeł energii poprzez zakup gwarancji jej pochodzenia. 

Baltic Hub po raz kolejny udowodnił swoje silne zaangażowanie w społeczne inicjatywy. Realizując w 2023 roku 50 różnorodnych projektów, firma przekazała łącznie około 600 tys. zł na rzecz społeczności lokalnej. W tym roku kontynuujemy tego typu działania i przy okazji chcielibyśmy poinformować o trwającej właśnie akcji Lato z Baltic Hub i Port Gdańsk. Zapraszamy serdecznie na seanse filmowe oraz aktywności sportowe na plaży Stogi (szczegóły na plakacie). 

Baltic Hub to nie tylko terminal kontenerowy, ale również odpowiedzialny partner społeczny i ekologiczny. Nasze działania skupiają się na dążeniu do doskonałości operacyjnej, przy jednoczesnym poszanowaniu dla środowiska i społeczności lokalnej. Inwestując w nowoczesne technologie i rozwijając infrastrukturę, Baltic Hub kontynuuje swoją misję, by stać się jednym z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie kompleksów terminalowych w Europie.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

największym... 26.07.2024 16:17
Ale jednym i na dodatek, uprawiającym strategię "psa ogrodnika". Ile takich terminali mają Szwecja, Rosja czy Dania?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama