Remont dworca PKP w Jastarni, zmodernizowanego w ramach Programu Inwestycji Dworcowych z dofinansowaniem ze środków unijnych, kończy się po 2 latach prac. Podczas nich budynek przeszedł gruntowną metamorfozę.
Dworzec PKP vw Jastarni już po remoncie. Tak teraz wygląda
Starą elewację zastąpiono ręcznie formowanymi płytkami klinkierowymi w ceglanym kolorze, a dach wiaty, teraz wykonanej z pomalowanej na grafitowy kolor stali, przeszklono. Dodatkowo pod jej sufitem zamontowano aluminiowe elementy ozdobne, imitujące naturalne drewno w kolorze złotego dębu. Historyczny charakter budynku podkreśla teraz także stylizowany zegar z rzymskimi cyframi, a bryłę dworca – iluminacja nocna obiektu.
Metamorfozę przeszła również przestrzeń obsługi podróżnych. Posadzkę holu wykończono imitującymi drewno i kamień płytkami, tworzącymi geometryczny wzór. Ściany natomiast do wysokości lamperii obłożono szarymi panelami gresowymi, a powyżej nich pomalowano na biało. We wnętrzu pojawiły się także tablica z rozkładem jazdy pociągów, ławki, kosze, gabloty i defibrylator.
Dodatkowo na parterze dworca powstał lokal handlowo-usługowy. Na zewnątrz z kolei przewidziano miejsca dla automatu z przekąskami i biletomatu.
Poza tym, jak informują Polskie Koleje Państwowe, dworzec został w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Przygotowano dla nich, oprócz dedykowanej toalety i podjazdu dla wózków przed budynkiem, plany dotykowe, oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidzących i niewidomych.
Dworzec stał się także przyjazny środowisku. Nowe energooszczędne oświetlenie, wykonane w formie reflektorów na szynie, ma znacznie ograniczyć zużycie energii. Poza tym zainwestowano w budowę zbiornika retencyjnego, który będzie magazynować deszczówkę.
W budynku zastosowano także system inteligentnego zarządzania, który, oprócz optymalizacji zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody, czuwa również nad bezpieczeństwem dworca.
Napisz komentarz
Komentarze