Zarząd Dróg Wojewódzkich podaje, że prace bitumiczne wykonano na długości 12,95 km, z tego 10,2 km posiada już nowa warstwę ścieralną. Przebudowa drogi wojewódzkiej 501 została już wykonana w 51 procentach.
- Założony i przedstawiony w maju bieżącego roku na spotkaniu z samorządowcami plan wykonania I etapu prac przy drodze wojewódzkiej nr 501 został zrealizowany - mówi Anna Mątewska, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Modernizacja drogi wojewódzkiej 501 była oczekiwana już od lat - jedyna szosa prowadząca wzdłuż Mierzei Wiślanej nie ma dróg alternatywnych, cały ruch pojazdów przemieszcza się tylko tą jedną arterią komunikacyjną. Stan jezdni był już bardzo zły, nie pomagały doraźne remonty. Z drugiej strony decyzja o podjęciu gruntownej naprawy oznaczała nieuniknione utrudnienia w ruchu, dotkliwe szczególnie w sezonie wakacyjnym, kiedy na Mierzeję Wiślaną przyjeżdżają tysiące turystów.
PRZECZYTAJ TEŻ: Wystawa „Przekop Mierzei Wiślanej. Historyczna konieczność” w Gdyni
Zachowanie możliwości komunikacji wzdłuż Mierzei wymagało zastosowania ruchu wahadłowego i częściowego prowadzenia remontu na jednym pasie ruchu. To oczywiście uciążliwe dla użytkowników drogi, dlatego w trakcie weekendów i podczas wakacji wykonawca robót, firma Budimex często wprowadzał ręczne sterowanie ruchem na "wahadłach".
Do połowy grudnia mają się zakończyć prace przy ostatnich odcinkach ze stałym ruchem wahadłowym. Było ich wiele. W pewnych okresach na remontowanym odcinku drogi 501 - od wschodnich rogatek Stegny aż do Krynicy Morskiej - takich miejsc bywało nawet pięć równocześnie.
CZYTAJ TEŻ: Budowa obwodnicy metropolitalnej potrwa dłużej niż zakładano
Zarząd Dróg Wojewódzkich zapowiada, że zimą prace przy remoncie szosy będą kontynuowane o ile pozwolą na to warunki pogodowe, lecz tylko przy wykorzystaniu wahadeł obowiązujących w czasie pracy wykonawcy. Realizowane być mają zwłaszcza roboty brukarskie oraz montaż kanalizacji deszczowej. Niewykluczone jest dalsze układanie masy bitumicznej.
Inwestor modernizacji drogi zwraca uwagę właśnie na kanalizację deszczową, którą wykonano w Sztutowie i Kątach Rybackich już w 80 procentach. Powinno to ułatwić dalsze prace oraz ograniczyć uciążliwość budowy dla mieszkańców i turystów.
Przebudowa drogi wojewódzkiej 501 ma się zakończyć w listopadzie 2024 roku. Koszt prac wynosi około 98 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze