Scania w Słupsku kończy działalność
Spółka Scania Production Słupsk S.A. powstała w 1992 roku i była jednym z największych pracodawców w Słupsku. Niestety, segment autobusów mocno odczuł negatywne skutki pandemii koronawirusa, co przełożyło się na spadek liczby zamówień i spowodowało trwałą utratę rentowności. Za kilka miesięcy firma całkowicie zakończy działalność w zakładzie produkcji nadwozi autobusów w Słupsku.
- W celu utrzymania rentowności oraz konkurencyjności Grupa Scania musiała zrewidować strategię rozwoju i zrestrukturyzować działalność. Produkcja autobusów w słupskiej fabryce będzie stopniowo wygaszana. Należy jednak podkreślić, że Scania nie zniknie kompletnie z lokalnego rynku, pozostając przy produkcji podwozi autobusowych – mówi Robert Eriksson, dyrektor zarządzający Scania Production Słupsk S.A.
ZOBACZ TEŻ: Scania zamyka fabrykę w Słupsku i rozmawia ze związkami. Solidarność: Nie akceptujemy nędznej oferty
Jak informują w Grupie Scania, po podpisaniu porozumień z pracownikami i we współpracy z instytucjami samorządowymi trwa skoordynowana akcja pomocy w znalezieniu nowego zatrudnienia dla zwalnianych pracowników.
- Scania podjęła liczne działania mające na celu zabezpieczenie odchodzących pracowników. W tym procesie wspierają nas prezydentka miasta Słupska Krystyna Danilecka-Wojewódzka, lokalne instytucje ZUS oraz Powiatowy Urząd Pracy. Nawiązaliśmy także współpracę z Urzędem Marszałkowskim i podległymi mu instytucjami, żeby zapewnić odpowiednie wsparcie zwalnianym pracownikom – mówi Lilianna Łuczkiewicz, dyrektor personalna Scania Production Słupsk S.A.
Potwierdza to marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
- Nawiązałem kontakt z zarządem Grupy Scania oraz powołałem grupę roboczą, której poleciłem przygotowanie programu pomocy w znajdowaniu zatrudnienia dla zwalnianych pracowników. Doceniam starania zarządu Grupy Scania, który pomimo trudnej sytuacji, wyszedł z konkretnymi propozycjami na wsparcie dla zwalnianych pracowników. Dobrze, że transparentnie zaprezentowali harmonogram stopniowego wygaszania produkcji. To pozwoliło nam efektywnie zaplanować nasze działania. Działając razem będziemy mogli pomóc zwalnianym pracownikom - mówi marszałek Mieczysław Struk.
Współpraca przynosi już konkretne rezultaty. Udało się wyselekcjonować 60 podmiotów, które zgłosiły chęć zatrudnienia pracowników i zaproszono je na organizowane 21 października dla pracowników Scanii specjalne targi pracy. Swoją obecność potwierdziło ponad 40 firm z różnych części Pomorza. Trwają również prace, w uzgodnieniu z firmą Scania, nad przygotowaniem oferty inwestycyjnej nieruchomości, na których funkcjonowała dotychczas fabryka autobusów w Słupsku.
- Celem jest pozyskanie inwestora, który mógłby na bazie istniejącej infrastruktury uruchomić inny zakład produkcyjny. Optymalnym kierunkiem mógłby być sektor elektromobilności. Słupsk ma ku temu duży potencjał, z uwagi na rozwijany w mieście Słupski Klaster Bioenergetyczny – dodaje Mirosław Kamiński z Pomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
Napisz komentarz
Komentarze