Będzie ścieżka rowerowa na ul. Małomiejskiej w Gdańsku
– Ogłoszono przetarg na opracowanie projektu infrastruktury rowerowej wzdłuż ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej. Inwestycja będzie realizowana w ramach Budżetu Obywatelskiego. Wniosek BO zakłada realizację ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego na brakującym fragmencie: od ul. Platynowej do kanału Raduni i Traktu św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej i Podmiejskiej – precyzuje Aneta Niezgoda z zespołu ds. informacji publicznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Na razie trudno wyrokować na temat konkretnego przebiegu trasy, która, by połączyć wspomniane lokalizacje, będzie musiała mierzyć około 1,5-1,8 kilometra długości. Wiadomo jedynie, że otwarcie ofert w postępowaniu DRMG, które ma wyłonić wykonawcę projektu, zaplanowane jest na 12 lipca 2023 roku, a opracowanie dokumentu przez zwycięzcę przetargu trwać ma maksymalnie 30 tygodni od daty podpisania umowy. Nawet więc, jeśli procedura przebiegnie bez żadnych niespodzianek, a wyłoniona firma będzie mogła od ręki przystąpić do prac, plan rowerowego odcinka poznamy nie wcześniej niż na przełomie zimy i wiosny 2024 roku, a kolejne miesiące pochłonie realizacja inwestycji.
PRZECZYTAJ TEŻ: Powstała Interaktywna mapa Pomorskich Tras Rowerowych
Według założeń DRMG, trasa biec ma częściowo po terenie planowanej linii kolejowej PKM, dlatego też oba projekty będą prowadzone w koordynacji. W wytycznych projektowych zalecono, by ścieżkę zaprojektowano w części południowej pasa drogowego (od strony Pruszcza Gdańskiego), zależnie od konkretnego jej odcinka.
Ścieżka rowerowa na ul. Małomiejskiej w Gdańsku. Niektóre wytyczne na temat sposobu przeprowadzenia trasy
- Istniejącym ciągiem pieszym, z koniecznością wprowadzenia zmian w istniejącej organizacji ruchu za pomocą odpowiedniego oznakowania (możliwość dopuszczenia ruchu rowerowego).
- Poszerzając istniejący ciąg pieszy, m. in. z wykorzystaniem terenów zielonych.
- Poszerzając istniejący ciąg pieszy z wykorzystaniem układu drogowego, np. poprzez zawężenie pasów ruchu bądź likwidację lewoskrętów.
Napisz komentarz
Komentarze