Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gdańsk chce projektu infrastruktury rowerowej dla Małomiejskiej

Ponad 1,5 kilometra będzie miała droga rowerowa lub ciąg pieszo rowerowy, który połączy Trakt św. Wojciecha i Orunię z Orunią Górną i ulicą Platynową. Na razie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka chętnych, by zaprojektować trasę ulicami Małomiejską i Podmiejską. Nie będzie to łatwe, bo są miejsca, gdzie już dziś jest tam zwyczajnie wąsko.
Ulica Małomiejska w Gdańsku
Ulica Małomiejska w Gdańsku

Autor: DRMG

Będzie ścieżka rowerowa na ul. Małomiejskiej w Gdańsku

– Ogłoszono przetarg na opracowanie projektu infrastruktury rowerowej wzdłuż ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej. Inwestycja będzie realizowana w ramach Budżetu Obywatelskiego. Wniosek BO zakłada realizację ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego na brakującym fragmencie: od ul. Platynowej do kanału Raduni i Traktu św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej i Podmiejskiej – precyzuje Aneta Niezgoda z zespołu ds. informacji publicznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Na razie trudno wyrokować na temat konkretnego przebiegu trasy, która, by połączyć wspomniane lokalizacje, będzie musiała mierzyć około 1,5-1,8 kilometra długości. Wiadomo jedynie, że otwarcie ofert w postępowaniu DRMG, które ma wyłonić wykonawcę projektu, zaplanowane jest na 12 lipca 2023 roku, a opracowanie dokumentu przez zwycięzcę przetargu trwać ma maksymalnie 30 tygodni od daty podpisania umowy. Nawet więc, jeśli procedura przebiegnie bez żadnych niespodzianek, a wyłoniona firma będzie mogła od ręki przystąpić do prac, plan rowerowego odcinka poznamy nie wcześniej niż na przełomie zimy i wiosny 2024 roku, a kolejne miesiące pochłonie realizacja inwestycji.

PRZECZYTAJ TEŻ: Powstała Interaktywna mapa Pomorskich Tras Rowerowych

Według założeń DRMG, trasa biec ma częściowo po terenie planowanej linii kolejowej PKM, dlatego też oba projekty będą prowadzone w koordynacji. W wytycznych projektowych zalecono, by ścieżkę zaprojektowano w części południowej pasa drogowego (od strony Pruszcza Gdańskiego), zależnie od konkretnego jej odcinka.

Ścieżka rowerowa na ul. Małomiejskiej w Gdańsku. Niektóre wytyczne na temat sposobu przeprowadzenia trasy

  • Istniejącym ciągiem pieszym, z koniecznością wprowadzenia zmian w istniejącej organizacji ruchu za pomocą odpowiedniego oznakowania (możliwość dopuszczenia ruchu rowerowego).
  • Poszerzając istniejący ciąg pieszy, m. in. z wykorzystaniem terenów zielonych.
  • Poszerzając istniejący ciąg pieszy z wykorzystaniem układu drogowego, np. poprzez zawężenie pasów ruchu bądź likwidację lewoskrętów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama