Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

Tramwaje już na Nowej Warszawskiej

Ma 2 kilometry długości i połączyła aleję Havla z pętlą tramwajowo-autobusową Ujeścisko. W sobotę otwarto w Gdańsku dla pasażerów trasę tramwajową Nowa Warszawska. Otwarciu towarzyszyła parada tramwajów i piknik dla mieszkańców, a na odcinku do pętli Chełm Witosa i z powrotem odstąpiono tego dnia od pobierania opłat za przejazd. Regularne kursowanie po nowo zbudowanym torowisku tramwaje rozpoczną w niedzielę 5 marca.
Tramwaje już na Nowej Warszawskiej

Autor: Karol Makurat || Zawsze Pomorze

8400 metrów bieżących szyn i 110 słupów trakcyjnych to tylko kilka liczb opisujących otwartą w sobotę o godzinie 11 rano w Gdańsku 2-kilometrową trasę tramwajową Nowa Warszawska. Koszt budowy realizowanego od 2021 roku odcinka wyniósł ok. 60 milionów złotych, a ponad 2/3 tej kwoty pochodziło z Unii Europejskiej - ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko2014 – 2020.

Zanim w niedzielę 5 marca na nowym odcinku rozpocznie się regularne kursowanie tramwajów, przejazdy na fragmencie do i od pętli Chełm Witosa odbywają się bez pobierania opłat od pasażerów. Łącznie z nowo otwartą trasą, ogółem gdańskie tramwaje poruszają się już ogółem po 65 kilometrach dróg w mieście. Uroczystemu uruchomieniu trasy Nowa Warszawska towarzyszył rodzinny piknik oraz parada tramwajów.

Nowa Warszawska będzie obsługiwana przez linie 2,4 i 11. Niestety - wbrew pierwotnym planom - otwarciu dla ruchu nowego fragmentu torów nie towarzyszy rozpoczęcie działania nowej linii o numerze 13.

 

- Obecnie z powodu drastycznego wzrostu kosztów organizacji transportu zbiorowego, w tym wysokich podwyżek cen energii i paliw, dużej inflacji i wzrostu kosztów pracy, samorządy muszą przeznaczać coraz wyższe nakłady, by utrzymać komunikację miejską przynajmniej na dotychczasowym poziomie - wyjaśniała prowadzonemu przez magistrat portalowi Dagmara Szajda, rzeczniczka prasowa Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - W tych trudnych uwarunkowaniach finansowych nie jesteśmy w stanie zrealizować naszego pierwotnego planu, który uwzględniał uruchomienie tramwajowych połączeń uzupełniających, np. linii nr 13 łączącej Brętowo ze Stogami. Projekt jest aktualny, na realizację musi jednak poczekać.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama