Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Francuski Frey przejmuje Park Handlowy Matarnia

Spółka Frey odkupiła od Ingka Centers gdański park handlowy Matarnia. To pierwsza inwestycja, francuskiej firmy specjalizującej się w obrocie nieruchomościami, w Polsce. Obiekt sprzedano za 105 mln euro.
Park Handlowy Matarnia (mat. Frey)

Frey to inwestor na rynku nieruchomości, specjalizujący się w budowie i zarządzaniu centrami handlowymi na wolnym powietrzu. Obecnie obsługuje parki handlowe we Francji, Hiszpanii oraz Portugalii. Oprócz tego, realizuje projekty w zakresie m.in. rewitalizacji miast. Jak poinformował inwestor, w ostatnich dniach spółka podpisała umowę z dotychczasowym właścicielem, na zakup Parku Handlowego Matarnia.

Reklama

Nowy właściciel PH Matarnia

Centrum powstało w 2005 r., m.in. wokół funkcjonującego od 1998 r. sklepu IKEA, i obecnie liczy ponad 52 tys. mkw. powierzchni handlowej. Swoje punkty, mają tu takie marki jak MediaMarkt, OBI, SportsDirect.com, H&M czy TK Maxx…  To pierwsza inwestycja Frey w Polsce.

- Przejęcie umożliwi FREY realizację strategii budowania pozycji europejskiego lidera zrównoważonego handlu detalicznego - mówi Antoine Frey, prezes i dyrektor naczelny Frey. – Park handlowy jest idealnie zlokalizowany w jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się miast w Polsce. Dodatkowo Matarnia korzysta z atrakcyjności jednego z pierwszych w Polsce sklepów IKEA  Naszym zadaniem będzie dostosować ten potencjał do standardów koncepcji "shopping promenade" oraz czerpać z niej jak najwięcej.

- Dokończenie transakcji z Frey jest dowodem na dobre wyniki Parku Handlowego Matarnia, odporność podczas pandemii oraz na zmieniający się krajobraz handlu detalicznego. Cieszymy się, że ułatwiliśmy spółce wejście na polski rynek i nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak Matarnia prosperuje pod nowym zarządem – mówi Karoline Nader-Gräff z Ingka Centers.

W materiałach promocyjnych, nowy właściciel centrum przedstawia siebie jako pioniera w dziedzinie tworzenia zielonych parków handlowych przyjaznych środowisku. W kontekście planów wobec PH Matarni, pisze o wprowadzeniu większej ilości zieleni, dodatkowym wyposażeniu placów zabaw i stref relaksu, uatrakcyjnieniu oferty gastronomicznej dzięki rozbudowie istniejącego food courtu oraz wprowadzeniu nowego zakresu usług uzupełniających ofertę zakupową.

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ReklamaRadio Gdańsk 80 lat urodzinowe zdjęcie
ReklamaZiaja włosy rosinna pielęgnacja