Pierwsi spacerowicze przeszli zmodernizowanym Mostem Stągiewnym już na początku lipca 2022 roku. Dwa tygodnie później przeprowadzono próby technologiczne zwodzenia. Wkrótce pod mostem będą mogły przepływać jachty i małe statki. Z uwagi na duży ruch pieszy, będzie to jednak możliwe dopiero po zakończeniu Jarmarku św. Dominika, prawdopodobnie 3 września.
Nie czekając na pełne udostępnienie obiektu, przedstawiciele wykonawcy oraz urzędu miasta dokonali jego oficjalnego otwarcia. W środę, 3 sierpnia prezydent Aleksandra Dulkiewicz oraz przedstawiciele Granarii symbolicznie przecięli wstęgę rozpostartą w poprzek Mostu Stągiewnego.
Most Stągiewny w Gdańsku. Budowa w ramach PPP
Przebudowę zrealizowano w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. W 2015 roku miasto zawarło z konsorcjum Granaria umowę na „Zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku”. Inwestycja zakłada kompleksową zabudowę Wyspy Spichrzów oraz realizację kilku celów publicznych, w tym m.in. przebudowę Rybackiego i Długiego Pobrzeża czy Mostu Stągiewnego na most zwodzony.
– Partnerstwo publiczno-prywatne w mocnym stopniu oddaje dewizę naszego miasta: „Nec temere nec timide”. Odważnie, ale z rozwagą – taką właśnie inwestycją jest zabudowa Wyspy Spichrzów – mówiła Aleksandra Dulkiewicz. – Bardzo się cieszę, że w transparentnym i przejrzystym konkursie miasto pozyskało partnerów, którzy ten projekt powoli „dowożą” do finału.
– Nasza budowa, mimo otaczających problemów, idzie zgodnie z planem – mówił Wojciech Ciurzyński, prezes Granarii. – Nie mamy przestojów. Wszyscy pracują. Budowa zostanie zakończona w terminie, czyli na koniec przyszłego roku. Cieszmy się, bo na naszych oczach powstaje, można powiedzieć, nowe centrum Gdańska.
Przygotowania do inwestycji rozpoczęły się wiosną 2021 roku przeniesieniem poprowadzonych pod obiektem instalacji. W październiku 2021 roku przeprawa została zamknięta, zarówno dla ruchu samochodowego, jak i pieszego. Równolegle ze zwodzonym mostem powstawała nowa marina na 60 miejsc.
Napisz komentarz
Komentarze