– Zabudowa i uruchomienie nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym (półsamoczynnej blokady liniowej) na linii nr 211, na odcinku Chojnice – Brusy, oznacza krótszą o około 10 minut podróż pociągiem, podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz poprawę przepustowości na trasie. Wraz z nowym rozkładem jazdy pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h (dotąd do 50-80 km/h) – wylicza Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowa sygnalizacja świetlna zwiększy poziom bezpieczeństwa na 10 przejazdach kolejowo-drogowych. W pierwszej kolejności włączone zostaną urządzenia na przejazdach w ciągu drogi Klawkowo – Krojanty, przy parkingu leśnym za przystankiem Męcikał oraz obok przystanku Żabno koło Chojnic. Do końca roku planuje się uruchomienie sygnalizatorów na siedmiu kolejnych skrzyżowaniach dróg z torami – w Powałkach, Klosnowie, Męcikale (3 przejazdy) i Brusach (2 przejazdy na terenie Brusy – Wybudowanie). Wartość prac to około 8 mln zł ze środków budżetowych. Wykonawcą są Zakład Automatyki i Telekomunikacji w Gdyni Sp. z o.o.
– W latach 2015-2021, za prawie 75 mln zł ze środków budżetowych, PLK wymieniły szyny i podkłady na 50-kilometrowym odcinku linii między Chojnicami a Lipuszem – przypomina Przemysław Zieliński. – Przebudowano jezdnie na 60 przejazdach kolejowo-drogowych, m.in. w Żabnie koło Chojnic, Lubni i Brusach. Remont dwóch wiaduktów kolejowych w Chojnicach i Lipuszu przełożył się na poprawę poziomu bezpieczeństwa pociągów. Zamierzeniem zarządcy infrastruktury jest zapewnienie podróży z Chojnic do Kościerzyny w około godzinę, z prędkością pociągów do 120 km/h.
Zabudowa i uruchomienie nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym (półsamoczynnej blokady liniowej) na linii nr 211, na odcinku Chojnice-Brusy, oznacza krótszą o około 10 minut podróż pociągiem, podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz poprawę przepustowości na trasie.
Przemysław Zieliński / zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe
Napisz komentarz
Komentarze