- Jesteśmy w sercu miasta, gdzie skupia się bardzo ważny węzeł komunikacyjny, z którego tysiące osób dojeżdża do pracy, do domu, do szkół – mówiła podczas otwarcia Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Tej inwestycji przyglądało się codziennie setki osób z przystanków autobusowych i tramwajowych. Konsekwentnie, zgodnie z zapowiedzią prezydenta Pawła Adamowicza i radnych w 2018 roku, zbudowaliśmy przejście naziemne - po to, aby było bezpieczniej, przyjaźniej i aby spowolnić w tym miejscu ruch. W ostatnim czasie także doświadczyłam kłopotów z chodzeniem, w związku z moim wypadkiem. Było to dla mnie bardzo ważne doświadczenie, które pozwoliło mi spojrzeć, jak możemy w bardziej przyjazny sposób organizować chodzenie w naszym mieście.
WIĘCEJ: Co z ambitnymi planami wobec Stoczni Cesarskiej?
Wszystkie prace związane z budową przejścia kosztowały około 5,8 mln złotych. W ramach inwestycji, aby ułatwić dostęp do przejścia pasażerom, przebudowane zostały także przystanki tramwajowe, kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Przebudowano również chodniki i zatokę autobusową w pobliżu nowego przejścia. W ramach inwestycji wyremontowano nawierzchnię jezdni w kierunku Warszawy w ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od ul. Okopowej do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni, przebudowany został pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.
Podobne przejście już wkrótce powstanie przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Zakończenie tych prac planowane jest na sierpień 2022 r.
CZYTAJ TEŻ: Lewica żąda wstrzymania podwyżek cen biletów w Gdańsku
W tym samym czasie kończy się budowa brakującego fragmentu drogi rowerowej od Huciska do centrum handlowego połączona z przebudową dwóch przejazdów (gumowe podkłady) i przejść dla pieszych przy Hucisku (kierunek ratusz i kierunek Teatru Wybrzeże). Koszt tego zadania to ponad 1 mln złotych.
Napisz komentarz
Komentarze