Osiągnięcie to jest istotne, zwłaszcza w świetle trudnej sytuacji pandemicznej, ciągłych wyzwań w globalnej branży logistycznej oraz trwającego konfliktu na Ukrainie.
- Tym ostatnim rekordem udowodniliśmy, że jesteśmy odporni pomimo zawirowań w branży, wykorzystując korzystną lokalizację DCT i utrzymując najwyższą jakość usług – mówi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Chciałbym wyrazić szczególne uznanie dla naszych pracowników, ponieważ to właśnie oni, tydzień po tygodniu, przez cały rok, zapewniają wyniki spełniające oczekiwania naszych klientów.
Pomimo trudnej sytuacji na rynku w 2021 r. DCT przeładowało rekordową ilość ponad 2 092 432 TEUs.
- W tym roku DCT Gdańsk obchodzi 15-lecie istnienia. Od 15 lat dążymy do zbudowania prawdziwego bałtyckiego hubu i bramy transportowej dla Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i krajów bałtyckich – dodaje Charles Baker. - Przeładowując w marcu ponad 200 000 TEU, osiągnęliśmy kamień milowy w przeładunkach kontenerów w Polsce. DCT będzie nadal rozwijać się i inwestować, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję, nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Północnej. Oczekiwany wzrost w dłuższej perspektywie czasowej stanowi podstawę do budowy naszego trzeciego terminalu głębokowodnego, Baltic Hub 3.
Po zakończeniu budowy Baltic Hub 3, DCT zwiększy swoje zdolności przeładunkowe o 1,7 mln TEU do ponad 4,5 mln TEU rocznie. Inwestycja, której wartość szacuje się na 500 mln euro (ok. 2,3 mld zł), obejmie budowę nabrzeża (zlokalizowanego na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 metrów, głębokości 17 metrów i 36-hektarowego terenu.
Tym ostatnim rekordem udowodniliśmy, że jesteśmy odporni pomimo zawirowań w branży, wykorzystując korzystną lokalizację DCT i utrzymując najwyższą jakość usług
Charles Baker, / dyrektor zarządzający DCT Gdańsk
DCT Gdańsk zatrudnia ponad 1000 ludzi
DCT Gdańsk został uruchomiony w 2007 r. i posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. W 2021 r. DCT Gdańsk przeładował ponad 2,09 mln TEU. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km. Terminal obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. W dniu 8 kwietnia 2021 r. osiągnął 15 mln TEU, co stanowi całkowitą przepustowość obsługiwaną od początku istnienia terminalu.
DCT zatrudnia ponad 1000 osób, z których ponad 50 proc. mieszka w Gdańsku i okolicach. Terminal ma bezpośredni i znaczący wpływ na regionalną i polską gospodarkę, generując ponad 12 miliardów złotych rocznie do budżetu państwa z tytułu podatku VAT, akcyzy i ceł. Oprócz projektu Baltic Hub 3, DCT Gdańsk kontynuuje inne duże programy inwestycyjne, w tym rozbudowę bocznicy kolejowej (z 4 do 7 torów, każdy o długości 750 m).
DCT Gdańsk wspiera lokalne społeczności, a jasno zdefiniowane, mierzalne cele zrównoważonego rozwoju są integralną częścią działalności biznesowej DCT Gdańsk.
Terminal jest własnością PSA International (40%), Polskiego Funduszu Rozwoju (30%) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30%). PSA International jest wiodącą globalną grupą portową i zaufanym partnerem operatorów towarowych na całym świecie. Flagowe obiekty PSA znajdują się w Singapurze i Antwerpii, a globalna sieć PSA obejmuje ponad 50 lokalizacji w 26 krajach świata. Grupa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) to grupa instytucji finansowych oferujących instrumenty rozwoju dla przedsiębiorstw, samorządów i osób fizycznych, inwestujących w zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy. IFM Investors jest globalną firmą zarządzającą funduszami instytucjonalnymi, której aktywa na dzień 31 marca 2021 r. wynosiły 118 mld USD.
Napisz komentarz
Komentarze