Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gdańskie przejścia przez tory do remontu. Ma być bezpieczniej

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zaplanował na ten rok rozpoczęcie remontów przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych przez torowiska oraz przejazdów drogowo-torowych. Ma to poprawić standard i bezpieczeństwo na przejazdach i przejściach, a także komfort pieszych czy podróżujących komunikacją miejską.
Fot. Dominik Paszliński | gdansk.pl

Naprawa przejazdów i przejść przez torowiska ma polegać na wymianie istniejącej nawierzchni na nową – bitumiczną bądź z płyt gumowych. Rodzaj nawierzchni dostosowany będzie do charakteru danego przejazdu i przejścia.

- Na przejazdach drogowo-torowych zastosujemy nawierzchnię bitumiczną. Sprawdzi się ona w lokalizacjach, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu pojazdów – jest trwalsza i łatwiejsza w bieżącym utrzymaniu, np. uzupełniania ewentualnych ubytków, frezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej warstwy - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka prasowa GZDiZ

Z kolei w miejscach, które nie są obciążone ruchem samochodowym, czyli na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych ułożone zostaną płyty gumowe. Ze względu na swoje właściwości antypoślizgowe podniosą bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez tory.

19 lokalizacji przeznaczonych do naprawy

Niezależnie od zastosowanej nawierzchni, po wykonanych naprawach przejazdy i przejścia przez torowisko będą bezpieczne dla ruchu i komfortowe w użytkowaniu. Znikną powstałe w czasie długoletniej eksploatacji nierówności.

- Wyboru miejsc, gdzie zostaną przeprowadzone naprawy, dokonano we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na podstawie inwentaryzacji przejść i przejazdów z października ubiegłego roku - wyjaśnia Anna Bobrowska, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. infrastruktury i remontów. - Kryterium, jakim kierowano się przy typowaniu konkretnych lokalizacji, był przede wszystkim ich stan techniczny. W przypadku przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wzięto również pod uwagę natężenie ruchu pieszych i rowerzystów, a także miejsca zlokalizowane w sąsiedztwie ważniejszych obiektów użyteczności publicznej czy obiektów handlowych.

Naprawy nawierzchni w rejonie przejazdów drogowo-torowych oraz przejść dla pieszych przez torowiska przeprowadzone zostaną w 19 lokalizacjach Gdańska:

  • przejazd drogowo-torowy Grunwaldzka – Żołnierzy Wyklętych - z wymianą nawierzchni na bitumiczną, 
  • przejazd drogowo-torowy Grunwaldzka – Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną, 
  • przejazd drogowo-torowy Chłopska – Kołobrzeska (w stronę Oliwy) - z wymianą nawierzchni na bitumiczną, 
  • przejazd drogowo-torowy Marynarki Polskiej – Swojska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną, 
  • przejazd drogowo-torowy Wały Piastowskie – Błędnik - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
  • przejazd drogowo-torowy Wały Piastowskie – Łagiewniki - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
  • przejazd drogowo-torowy Jana z Kolna – Nowomiejska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
  • przejście dla pieszych Kartuska – skrzyżowanie z Powstańców Warszawskich - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych Nowe Ogrody – skrzyżowanie z  Pohulanką - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową Grunwaldzka – skrzyżowanie z Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
  • przejście dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową Grunwaldzka – Przystanek Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną, 
  • przejście dla pieszych Jana z Kolna – przystanek Plac Solidarności od strony Węzła Piastowski - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych Jana z Kolna – przystanek Plac Solidarności od strony Pętli Kliniczna - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych Jana z Kolna – skrzyżowanie z Nowomiejska - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową Wita Stwosza – Przystanek Uniwersytet - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych Wita Stwosza – przystanek Tetmajera - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową Pętla Oliwa – skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego – wjazd na pętlę od strony Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową Pętla Oliwa – skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego – wyjazd na pętlę w stronę Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
  • przejście dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową – przystanek Galeria Bałtycka - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe.

Jeszcze w marcu br. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosi postępowanie przetargowe na przygotowanie dokumentacji projektowej napraw dla każdej z 19 lokalizacji. Roboty ruszą w tym roku, po opracowaniu dokumentacji i uzyskaniu niezbędnych uzgodnień i opinii oraz decyzji administracyjnych. Potrwają do końca II kwartału 2023 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama