Wodowanie nowego statku jest zawsze dużej rangi wydarzeniem dla całego środowiska ludzi związanych z gospodarką morską, odbywa się uroczyście i cieszy zainteresowaniem ze strony shiploverów.
Wodowanie statku rybackiego w Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku
W Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku, będącej oddziałem duńskiego przedsiębiorstwa Karstensen, w środę, 16 kwietnia zwodowano kadłub budowanego tam statku rybackiego Ásgrímur Halldórsson.

Jednostka o długości ponad 75 m zeszła na wodę tradycyjną metodą – rufą naprzód – z pochylni wzdłużnej B3, która znajduje się na historycznych terenach stoczniowych Gdańska. Wyróżniającym je elementem są zielone dźwigi stoczniowe.
Praktyką Karstensen Shipyard jest wodowanie częściowo wyposażonych kadłubów z gdańskiej pochylni, które do końcowego wyposażenia są następnie przeholowywane do centralnej siedziby stoczni w duńskim Skagen.
Nowy statek budowany jest na zamówienie armatora Skinney Thinganes HF, działającego na Islandii, którego statki prowadzą połowy pelagiczne na morzach otaczających tę słynną z lodowców i czynnych wulkanów wyspę.
Co ciekawe, we flocie armatora już znajduje się statek rybacki o nazwie Ásgrímur Halldórsson – został zbudowany jeszcze w roku 2000 w Norwegii pod nazwą Lunar Bow, w 2008 roku kupiono go i przebazowano na Islandię, ze zmianą nazwy na Ásgrímur Halldórsson. Służy do połowów śledzi, makreli oraz gromadników. Wszystko wskazuje na to, że nowo zwodowany w Gdańsku statek zastąpi dotychczasową jednostkę armatora Skinney Thinganes HF.
Napisz komentarz
Komentarze