Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Nabrzeże Helskie w Porcie Gdynia zostało częściowo przebudowane

Nabrzeże Helskie w Porcie Gdynia przeszło częściową przebudowę. Wykonawcą prac jest Korporacja Budowlana Doraco. II i ostatni etap remontu, obejmującego ponad 400 m nabrzeża, ma się zakończyć w III kwartale przyszłego roku.
nabrzeże Helskie, Port Gdynia
Przebudowane nabrzeże Helskie w Porcie Gdynia

Autor: Korporacja Budowlana Doraco

Prace na nabrzeżu Helskim to część kompleksowej przebudowy Portu Gdynia. Chodzi o dostosowanie infrastruktury portowej do obsługi statków o większych parametrach, poprawę warunków nawigacyjnych i bezpieczeństwa, oraz zwiększenie potencjału przeładunkowego i przepustowości. 

Reklama

Port Gdynia się rozwija. Nabrzeże Helskie częściowo przebudowane

Jak informuje Korporacja Budowlana Doraco, realizacja I etapu przebudowy trwała 17 miesięcy. Zakres prac był obszerny, obejmował m.in. remont nabrzeża o długości ponad 400 m, przy głębokości technicznej 15,5 m. Do tego wykonano konstrukcje drogowe z nawierzchnią betonową, a także torowiska podsuwnicowe o łącznej długości blisko 1200 m.

  • W trakcie remontu nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia zużyto 4,5 tys. ton stali oraz blisko 15 tys. m³ betonu konstrukcyjnego.
nabrzeże Helskie, Port Gdynia

Wykonano także sieci sanitarne z wodociągami, drenażem, kanalizacją deszczową, sanitarną, oraz nową sieć elektroenergetyczną. 

Budowa była prowadzona przy pełnym funkcjonowaniu Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, co wymagało niezwykłej precyzji i koordynacji. Realizując projekt, wprowadziliśmy innowacyjne technologie, w tym nowatorską metodę uszczelniania oraz zabezpieczenia przed wypływem wód artezyjskich i potencjalnym przebiciem napiętego zwierciadła wód gruntowych. Dzięki temu mogliśmy przyspieszyć budowę i jednocześnie zwiększyć bezpieczeństwo konstrukcji.

Piotr Siemaszko / dyrektor Pionu Hydrotechniki w Doraco

Skoro konieczne było prowadzenie prac na czynnym nabrzeżu, w trudnych warunkach hydrogeologicznych i geotechnicznych, trzeba było się mierzyć z wahaniami stanu wód, jak również ograniczeniami czasowymi oraz logistycznymi w pracy na wodzie, np. podczas cumowania, odcumowywania i manewrów statków. Dużą część robót prowadzono przy udziale nurków. Sprawdzali oni na bieżąco, czy w trakcie realizacji robót rozbiórkowych, kafarowych, żelbetowych, sanitarnych i wyposażeniowych nie doszło do przypadkowego przebicia napiętego zwierciadła wód gruntowych lub niekontrolowanego rozlania betonu.

Jakie prace zostaną wykonane podczas II etapu przebudowy nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia?

II etap przebudowy będzie obejmował rozbiórkę nabrzeża Helskiego II oraz nabrzeża Oksywskiego, po czym wybudowanie ich nowego odcinka z wyposażeniem hydrotechnicznym:

  • polerami cumowniczymi,
  • odbojnicami,
  • krawężnikami,
  • REKLAMA
  • drabinkami,
  • stojakami ratunkowymi.

Do tego powstaną dodatkowe tory podsuwnicowe, nawierzchnia o obciążeniu użytkowym 40kN/m2, sieci wodno-kanalizacyjna, elektroenergetyczna i teletechniczna, oraz zamontowane zostaną urządzenia infrastruktury podziemnej i nadziemnej.

Reklama Newsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama