Spotkania warsztatowe mają być miejscem wymiany spostrzeżeń, uwag, określania strategicznych punktów wspólnego działania. Ma to przynieść nowy standard współpracy, z korzyścią dla wszystkich stron. Tak by zarówno Port Gdynia, jak też działające w jego ramach terminale zdobywali coraz silniejszą pozycję na Morzu Bałtyckim.
Port Gdynia prowadzi warsztaty z terminalami. Chce budować dialog
Pierwsze warsztaty odbyły się z udziałem przedstawicieli OT Port Gdynia – terminal ten należy do spółki OT Logistics współpracującej z gdyńskim portem od roku 2014. OT Port Gdynia jest wyspecjalizowany w obsłudze ładunków drobnicowych, masowych, kontenerowych, przyjmuje też jednostki ro-ro. Przeładunki prowadzone są na sześciu nabrzeżach portowych: Polskim, Rotterdamskim, Stanów Zjednoczonych, Czeskim, Rumuńskim oraz Słowackiego.
I to właśnie o nabrzeżach wiele dyskutowano w trakcie warsztatów. Także o rysujących się w najbliższej przyszłości wyzwaniach dla poszczególnych terminali, ale też dla portu.
Uczestnikami kolejnego spotkania warsztatowego byli przedstawiciele BCT, czyli Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. To najstarszy terminal kontenerowy w naszym kraju (pracuje od roku 1979), obecnie zajmujący 7. miejsce na Morzu Bałtyckim pod względem przeładunków kontenerowych przeliczanych na uniwersalną jednostkę TEU. W BCT Gdynia obsługiwane są kontenerowce linii żeglugowej MSC.
– Rozmawialiśmy o kluczowych kwestiach dla przyszłości transportu morskiego: paliwach alternatywnych wykorzystywanych na statkach, planach inwestycyjnych i zasadach dalszej współpracy. Cieszymy się, że już wkrótce wspólnie będziemy reprezentować Port Gdynia na targach w Monachium! – informuje Port Gdynia w mediach społecznościowych.
Napisz komentarz
Komentarze