Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Trawler Rogne zwodowano w stoczni Karstensen w Gdańsku

Pierwszy statek w roku 2025 został zwodowany w Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku. To częściowo wyposażony trawler Rogne dla norweskiego armatora. Jednostka przejdzie dalsze prace wyposażeniowe w Skagen w Danii. Łącznie w tym roku gdańska stocznia ma zwodować osiem statków.
trawler Rogne, wodowanie, Karstensen Shipyard Poland, Gdańsk
Trawler Rogne budowany dla armatora norweskiego

Autor: Facebook | Karstensen Shipyard Poland | screen z filmu

Wodowanie nowego statku jest zawsze dużym wydarzeniem dla stoczni, przyszłego armatora i całego środowiska ludzi związanych z gospodarką morską. Kadłub przyszłego trawlera Rogne zszedł z pochylni w gdańskim zakładzie znanej duńskiej stoczni Karstensen Skibsvaerft

Wodowanie trawlera w Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku

– Kadłub 482 Rogne zwodowany z pochylni B1! Jesteśmy dumni i dziękujemy absolutnie wszystkim, którzy pracowali przy jego budowie. Nie próżnujemy, niebawem rozpoczynamy przygotowania do kolejnego wodowania. To będzie pracowity rok, takich operacji w tym roku czeka nas jeszcze siedem – poinformowała duńska stocznia w mediach społecznościowych.

Trawler Rogne ma wejść do służby w lipcu tego roku. Będzie eksploatowany do połowu ryb pelagicznych, przeznaczonych do konsumpcji, lecz także do połowu innych gatunków, wykorzystywanych do produkcji mączki rybnej.

To bardzo nowoczesny statek. Jego długość to 83 m, szerokość – 17 m, tonaż – 4000 jednostek, moc dwóch silników głównych – 7200 kW. Dysponować będzie ładowniami z obiegiem schładzanej wody morskiej, służącymi do przechowywania złowionej ryby w jak najlepszym stanie. Doskonałą manewrowość zapewnią ster strumieniowy oraz pędnik azymutalny. Kształt kadłuba został dobrany dla optymalnego zużycia paliwa (zainstalowany będzie system odzyskiwania ciepła) oraz maksymalnego bezpieczeństwa pracy załogi. Stąd m.in. wyposażenie w wodoszczelny pokład ładunkowy oraz podniesienie pokładu rufowego, co dodatkowo poprawi jeszcze tzw. dzielność morską. Statek po przekazaniu armatorowi operować będzie z portu Fosnavag w zachodniej Norwegii.

Dziewięć wodowań w Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku

Od początku działania Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku zwodowano tam już dziewięć kadłubów. Są częściowo wyposażone, praktyką stoczni jest ich przeholowanie do Skagen, gdzie przechodzą kompletowanie dalszego wyposażenia i osprzętu, po czym są przekazywane zamawiającym.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama