Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kto wybuduje drogę do atomówki? GDDKiA poznała oferty wykonawców

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poznała oferty wykonawców w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi od Lubiatowa do DW nr 213. To jeden z dwóch fragmentów drogi krajowej do elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”. Planowane oddanie inwestycji do użytku to połowa 2028 roku.
droga do elektrowni jądrowej, budowa
Trzynaście firm chce budować pierwszy odcinek drogi do elektrowni jądrowej

Autor: GDDKiA

– Przetarg na wyłonienie wykonawcy drogi krajowej do przyszłej elektrowni jądrowej ogłosiliśmy w sierpniu 2024 roku. Po badaniu i ocenie ofert wyłonimy wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę na realizację odcinka Lubiatowo-DW213 – mówi Mateusz Brożyna z gdańskiego oddziału GDDKiA.

Jeszcze w styczniu powinna pojawić się decyzja środowiskowa dla drugiego odcinka drogi do elektrowni jądrowej między DW213 a węzłem Łęczyce na S6. Wówczas będzie można sprecyzować termin otwarcia ofert w przetargu na tę część trasy.

Pomorskie: Trzynaście firm chce budować pierwszy odcinek drogi do elektrowni jądrowej

Jak informuje GDDKiA, najniższa oferta na odcinek Lubiatowo-DW213 o wartości 177 899 777,77 zł została złożona przez konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal. Najwyższą, na kwotę 251 229 746,61 zł, złożyła Fabe Polska. Budżet GDDKiA na realizację tego zadania wynosi 364 318 517,26 zł.

– Głównym kryterium oceny ofert jest cena, która stanowi 60 procent całości. Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria związane z przedłużeniem okresu gwarancji jakości na ekrany wraz z ich posadowieniem, instalacjami zasilającymi i konstrukcjami wsporczymi (10 procent) oraz obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30 procent) – tłumaczy Brożyna.

Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca).

– Umowę planujemy podpisać w II kwartale 2025 roku, tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2028 roku – mówi rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Jak będzie można dojechać do elektrowni jądrowej?

Realizacja inwestycji została podzielona na dwa etapy:

  • od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (ok. 11 km)
  • oraz od DW213 do węzła Łęczyce na S6 (ok. 15 km). 

Jak informuje GDDKiA, w ramach obecnie powstającej S6 Leśnice-Bożepole Wielkie wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce.

– Nowa trasa zwiększy przepustowość układu komunikacyjnego, odciąży sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skróci czas przejazdu między Trójmiastem a nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo – wyjaśnia Mateusz Brożyna. – Poprawi także bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zmniejszy negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia lokalnej społeczności.

plan orientacyjny drogi krajowej do elektrowni na odcinku Lubiatowo-DW 213
Plan orientacyjny drogi krajowej do elektrowni na odcinku Lubiatowo-DW 213 (źródło: GDDKiA)
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama