Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gdańsk: Weekendowe zmiany organizacji ruchu w Śródmieściu

W związku z dużym natężeniem ruchu, związanym z przedświątecznymi zakupami oraz falą odwiedzających Jarmark Bożonarodzeniowy, w dwa najbliższe weekendy zmieni się organizacja ruchu w rejonie ulicy 3-go Maja oraz Forum Gdańsk.

W dniach 14 i 15 oraz 21 i 22 grudnia w Śródmieściu zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Jeden z dwóch pasów do skrętu w lewo z al. Armii Krajowej w ul. 3-go Maja (w relacji od strony dzielnicy Chełm w stronę 3 Maja) zostanie wyłączony. Ruch pojazdów będzie odbywał się wyłącznie wewnętrznym pasem do skrętu w lewo w ul. 3-go Maja. Wyłączony zostanie również pas do skrętu w prawo na ul. 3-go Maja w relacji od Węzła Groddecka w ul. Hucisko. Wielu kierowców podejmuje próbę wjechania na parking Forum Gdańsk. Niestety pula dostępnych miejsc w tym obiekcie, przy takim natężeniu ruchu, wyczerpuje się dość szybko, a bardzo wielu zmotoryzowanych, oczekując na wolne miejsca, blokuje całe pasy ruchu. To powoduje tworzenie się ogromnych korków, co z kolei przekłada się na duże opóźnienia na liniach autobusowych.

Dodatkowo do Śródmieścia zostaną skierowane dodatkowe patrole policji i straży miejskiej.

Bardziej pojemne tramwaje

Władze Gdańska zachęcają osoby wybierające się na Jarmark by zrezygnowały z korzystania z samochodów na rzecz transportu publicznego. Ten sposób dotarcia na miejsce pozwoli uniknąć stresu związanego z korkami i trudnościami w znalezieniu miejsca parkingowego. Jak informuje ZTM w soboty i niedziele (aż do 22 grudnia), na zdecydowaną większość kursów linii 2 i 12 skierowane zostaną bardziej pojemne tramwaje. To powinno w znaczący sposób wpłynąć na zwiększenie dostępności miejsca dla pasażerów w pojazdach.

Warto w tym przypadku rozważyć również skorzystanie z Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które zatrzymują się w bezpośrednim sąsiedztwie Jarmarku.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama