Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Reklamy na starych fotografiach. Tak kiedyś wyglądał Black Friday

Black Friday zbliża się wielkimi krokami, a reklamy nie dają nam o nim zapomnieć. Zajrzeliśmy do Narodowego Archiwum Cyfrowego, by sprawdzić jak kilka dekad temu próbowano przyciągnąć klientów. Zobaczcie zdjęcia!
reklama butów
Czasy się zmieniają, ale nadal w cenie są pomysłowość sprzedawców i producentów

Autor: NAC

Black Friday, a nawet Black Week, następnie Cyber Monday. W ostatni piątek listopada amerykańskie sklepy organizują wielkie wyprzedaże. Dobre kilka lat temu ten trend dotarł do Polski. Właśnie dlatego od kilku tygodni jesteśmy z każdej strony atakowani reklamami zachęcającymi do odwiedzenia sklepów. I stacjonarnych i internetowych.

Kiedy tylko włączy się komputer, radio czy telewizor widać i słychać spoty mówiące o obniżkach cen. Dodatkowo sklepy zachwalają swoje produkty jako najlepsze na rynku.

Reklamy w Polsce na przedwojennych fotografiach. Te zdjęcia mówią same za siebie

reklamy na archiwalnych zdjęciach

Zajrzeliśmy do zasobów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Czasy się zmieniają, ale nadal w cenie jest pomysłowość sprzedawców i producentów. I tak np. jedno z piw było reklamowane hasłem „słodkie jak śpiew Kiepury”. To oczywiście nawiązanie do popularnego przed wojną śpiewaka i aktora Jana Kiepury.

Z kolei producent piór Turbo Matador swój produkt zachwalał 25 latami gwarancji i łatwością użytkowania. „Jeden obrót, naprawdę jeden obrót do napełnienia” – czytamy w reklamie.

Reklamowano także żyletki, pasty do butów czy mydło. W tym także mydło Munka, którego znakiem rozpoznawczym był nosorożec. I właśnie to zwierzę reklamowało produkt.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama