Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

Pensje nie starczają Polakom na życie. Dorabiamy po godzinach

Pensje polaków są za niskie i nie wystarczają na wszystkie potrzeby. Wielu z nas decyduje się na dorabianie po godzinach do etatu, by poprawić swoją kondycję finansową.

Potwierdzają to badania „Jak dorabiają Polacy”. Przeprowadziła je agencja SW Research na zlecenie Gi Group Poland. 

Jak dorabiają Polacy?

Wynika z niego, że do pensji dorabia sobie ponad 40 proc. badanych. A jeszcze więcej, bo prawie połowa, planuje sobie dorabiać. 

Na dodatkową pracę częściej decydują się mężczyźni – 49,8 proc. Wśród kobiet na takie rozwiązanie zdecydowało się 40,4 proc. ankietowanych.

Częściej podejmowana przez osoby młodsze. Wśród osób poniżej 24 lat taką opcję wybrało 54 proc. ankietowanych, a w wieku 25-34 lata – ponad 52 proc.

Wśród osób w wieku 50 lat i starszych ten odsetek był znacznie niższy i wynosił 32 proc.  

Dlaczego dorabiamy do pensji?

To – jak zauważają autorzy raportu – nie powinno to dziwić, bo aż 7 na 10 pracowników odczuwa skutki „pogorszenia sytuacji gospodarczej”. I to pomimo systematycznego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. Nasza zarobki nie zaspokajają naszych rosnących potrzeb.

– Dowodzi to, że Polacy przejęli inicjatywę – szukają dodatkowych możliwości zarobkowania, żeby poprawić swoją sytuację finansową – komentuje Anna Wesołowska, dyrektor zarządzająca Gi Group Poland. 

Ile czasu poświęcamy na dodatkową pracę?

  • Od 1 do 9 godzin tygodniowo – 45,9 proc. ankietowanych,
  • od 10 do 19 godzin tygodniowo – 34 proc., 
  • od 20 do 29 godzin tygodniowo – 9,9 proc., 
  • od 30 d0 40 godzin tygodniowo – 3,8 proc.

Te prace dorywcze wybierają Polacy

Dominuje praca dorywcza. Tę możliwość wskazało 56 proc. ankietowanych. 

Dodatkową pracę u obecnego pracodawcy wybrało 24,1 proc. badanych.

Dorabianie u innego pracodawcy – 28,2 proc.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaCzec Księgarnia Kaszubsko-Pomorska
Reklama