Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gdynia: Dziewięciu chętnych do budowy Obwodnicy Witomina

Jest to chyba najbardziej oczekiwana inwestycja drogowa w Gdyni. Jak poinformował wiceprezydent Bartłomiej Austen, chęć realizacji budowy Obwodnicy Witomina zgłosiło dziewięciu potencjalnych wykonawców.
Gdynia Witomino

Autor: Facebook | Gdynia Witomino

Nie będzie tania, ale powinna ulżyć gdyńskim kierowcom. Jak czytamy w gdynia.pl, dziewięciu wykonawców zgłosiło oferty w postępowaniu przetargowym budowy Obwodnicy Witomina. Prace nad projektem trwały kilka ostatnich lat. Obwodnica o długości 2650 m ograniczy ruch przez Witomino i pozwoli na łatwiejszy dojazd z Chwarzna-Wiczlina i Dąbrowy do centrum miasta. Będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, w tym busspasy, cztery obiekty inżynieryjne (kładkę pieszo-rowerową w ciągu leśnym, 2 przepusty i wiadukt nad ulicą Witomińską).

– Cieszy nas fakt tak dużego zainteresowania wykonawców tą kompleksową inwestycją, a także to, że każda z ofert mieści się w zakładanym przez nas budżecie. Przed nami bardzo szczegółowa analiza złożonych ofert i mamy nadzieję, że wybór wykonawcy – powiedział portalowi gdynia.pl Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

Wszystkie oferty nie przekraczają 100 mln złotych. Do przetargu zgłosiły się:

  • PORR SPÓŁKA AKCYJNA, cena brutto: 98 844 433,58;
  • Polimex Infrastruktura Sp. z o.o., cena brutto: 78 549 311,39
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, cena brutto: 99 229 240,50
  • STRABAG Sp. z o.o., cena brutto: 89 424 355,02;
  • NDI S.A., cena brutto: 88 680 273,03;
  • KOBYLARNIA S.A. – Lider konsorcjum, Kobylarnia,MIRBUD S.A. – Partner Konsorcjum, cena brutto: 99 261 000,00;
  • Budimex SA, cena brutto: 84 492 166,41;
  • P.H.U.B. Piotr Pawlica, cena brutto: 96 789 928,42;
  • Kruszywo Sp. z o.o., cena brutto: 85 127 367,18.

Łącznie na wybudowanie obwodnicy Gdynia chce wydać 130 401 110,616 zł. W warunkach umowy znajduje się wymóg wykonania robót budowlanych w terminie 20 miesięcy od daty jej podpisania oraz  gotowość do odbioru w terminie o 2 miesiące dłuższym od terminu wykonania robót.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
najbardziej oczekiwaną... 03.07.2024 20:26
...inwestycja drogową w Gdyni jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę terenów kolejowych i połączenie z portem. Drugą w kolejności jest bezkolizyjny przejazd przez magistralę kolejową na ulicy Puckiej, przy Chylońskiej... Trzecią jest bezkolizyjny przejazd przez portowa łącznicę na ulicy Hutniczej przy Piaskowej. Sam przejazd na Piaskowej również powinien zostać przebudowany jako bezkolizyjny. Rumia potrafiła... Dalej możemy spodziewać się obwodnicy Witomina, ale biorąc pod uwagę nabrzmienie problemu, bardziej oczekiwane wydaje się być pojawienie komunikacji kolejowej na Północ Gdyni i dalej. Nie należy też zapominać o tym, że sprawa wiaduktów na Karwinach nie jest zakończona...

Reklama
Reklama
Reklama