Nowością w ofercie PKP Intercity mają być pociągi IC Baltic Express do stolicy Czech. Będą realizowane wspólnie z czeskim przewoźnikiem České dráhy. Lokomotywy i wagony czarterowane od tej czeskiej firmy są często widziane na polskich szlakach kolejowych. IC Baltic Express kursować będzie trasą przez Tczew, Bydgoszcz, Inowrocław, Gniezno, Poznań Leszno, Wrocław oraz Kłodzko, czyli podróżujący do tych miast już tylko z tego powodu zyskają dodatkowe połączenia. Przewoźnik planuje cztery połączenia na tej trasie, w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą.
Nowe połączenia
Pomorze zyska w nowym rozkładzie znacznie lepsze skomunikowanie z największymi miastami kraju. Rozpocznijmy od stolicy regionu dolnośląskiego. Z Trójmiasta do Wrocławia kursować będzie w ciągu doby 9 par pociągów, o 2 więcej niż w dotychczasowym rozkładzie. Pociąg IC Heweliusz wyjeżdżać będzie z Gdyni około godziny 14 i kursować do i z Bielska Białej i Jeleniej Góry przez Wrocław. Ponadto dochodzi wspomniany już IC Baltic Express. Pociąg IC Lednica będzie kursować codziennie w relacji Gdynia – Wrocław – Gdynia, a nie tylko w trakcie weekendów. Jak wskazuje przewoźnik, między Pomorzem i Dolnym Śląskiem pociągi PKP Intercity będą kursować równomiernie co ok. 2 godziny. Czas przejazdu ulegnie skróceniu. Podróż z Gdańska do Wrocławia trwać będzie 4 godziny i 20 minut.
Co z połączeniami do Warszawy i Łodzi?
Do stolicy pociągi będą wyruszać przeciętni co godzinę. Pozostanie na tym szlaku 14 par pociągów EIP, czyli realizowane popularnymi pociągami ED 240 Pendolino. Do tego 10 par pociągów kategorii ekonomicznych. Nowością będzie pociąg IC Lazur relacji Gdynia – Łódź – Gdynia, który zatrzyma się po drodze w Warszawie. Do Łodzi zostaną wydłużone relacje pociągów: TLK Żeglarz (w sezonie letnim pociąg będzie kursował na Hel), IC Wybrzeże i IC Słowiniec. Pociąg IC Słowiniec pojawi się on na torach codziennie, a nie tak jak dotychczas od poniedziałku do piątku.
Trójmiasto zyska dodatkowe połączenie
Na Pomorze Środkowe dzięki wydłużeniu trasy pociągu TLK Lubomirski do Kołobrzegu. Skład będzie kursował codziennie do Zakopanego, po drodze zatrzymując się w Warszawie, Radomiu, Kielcach i Krakowie. Dla Pomorza będzie to pierwsze dzienne połączenie z Radomiem i Kielcami. Mieszkańcy Słupska zyskają dodatkową możliwość dojazdu do Katowic, Krakowa, Rzeszowa czy Przemyśla dzięki wydłużeniu relacji pociągu IC Szkuner (relacji Słupsk – Przemysł Gł. – Słupsk) oraz IC Zefir (relacji Ustka – Przemyśl Gł. – Ustka), który zastąpi pociąg IC Szyndzielnia.
Warto pamiętać, że na szlakach kolejowych stale prowadzone są intensywne prace remontowe i modernizacyjne. Tak dzieje się m.in. na linii kolejowej 38 z Ełku do stacji Korsze oraz na linii 202 z Lęborka do Słupska i w samym Słupsku. Z tego powodu na trasie Olsztyn Główny – Kętrzyn – Giżycko nadal obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa, która obejmie pociągi IC Mamry oraz IC Warmia. Pociągi IC Rybak i TLK Biebrza nadal kursować będą trasą okrężną przez Szczytno oraz Pisz. Natomiast pociągi między Leborkiem a Słupskiem mogą notować dłuższe czasy przejazdu.
Napisz komentarz
Komentarze