LPP jest firmą rodzinną, która od trzech dekad sprzedaje swoje towary w Polsce i poza jej granicami. Spółka zarządza pięcioma markami modowymi:
- Reserved,
- Cropp,
- House,
- Mohito
- i Sinsay,
których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 40 rynkach na świecie.
LPP liderem i najszybciej rozwijająca się firmą rynku modowego w Europie Środkowej
LPP to jeden z liderów i najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw rynku modowego w Europie Środkowej. Działanie na tak szeroką skalę nie jest łatwe, zwłaszcza pod kątem logistyki, która w każdym z krajów stawia inne wymagania.
– Dynamiczna ekspansja salonów stacjonarnych, rosnące wolumeny zamówień internetowych, a także plany rozwojowe Grupy LPP na najbliższe lata skłaniają nas do pełnego wykorzystania potencjału logistycznego oraz zwiększania efektywności naszych działań w regionie Europy Południowej i Środkowej. Oznacza to bardziej skuteczne wykorzystanie regionalnej infrastruktury dystrybucyjnej oraz jej strategiczny rozwój. Powołanie spółek LPP Logistics Slovakia oraz LPP Logistics Romania umożliwia nam jak najlepsze dostosowanie struktur firmy oraz optymalizację zachodzących procesów do potrzeb rynków lokalnych – stwierdza Sebastian Sołtys, prezes LPP Logistics.
Sukcesu i rozwoju nie byłoby bez sprawnej logistyki
Tego sukcesu, ekspansji i ciągłego rozwoju nie byłoby właśnie bez sprawnie funkcjonującej logistyki. Jej współczesna forma to nie tylko transport i magazynowanie. Dobrze działające procesy logistyczne są dziś jednym z kluczowych elementów odniesienia sukcesu w branży modowej. Dlatego też wyłoniono spółkę LPP Logistics, która zajmuje się pełną obsługą logistyczną Grupy LPP, w tym transportem odzieży z ponad 20 krajów produkcji i jej dystrybucją w Europie.
Do tego dochodzi także kwestia konkurencyjności i utrzymania klienta. Nowoczesne rozwiązania technologiczne pozwalają nie tylko stawać się atrakcyjnym wyborem dla nowych konsumentów, ale też utrzymują tych stałych, zapewniając chociażby szybkość czy elastyczność dostaw zamówionych towarów.
Będąc lokalną firmą o globalnym zasięgu, LPP zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli chce utrzymać swoją pozycję, musi inwestować w logistykę. Wolumeny sprzedażowe ciągle rosną, a to oznacza, że coraz większym wyzwaniem staje się terminowość dostaw. Gdyby nie tak duży nacisk na rozwój infrastruktury magazynowej, gdańska spółka nie mogłaby się pochwalić 17 mld zł przychodu ze sprzedaży w 2023 roku czy roczną obsługą na poziomie 40 milionów zamówień internetowych.
Za tym wszystkim stoi blisko sześć tysięcy osób pracujących dla LPP Logistics. To osobna spółka powołana do życia w 2022 roku, powstała z przekształcenia dotychczasowego działu logistyki. Takie posunięcie wynikało z rosnącego zapotrzebowania spółki LPP na standaryzację oraz optymalizację procesów logistycznych w całej sieci zaopatrzenia i dystrybucji.
W okresie pandemii, kiedy cały handel praktycznie z dnia na dzień przestawił się na e-commerce, przedsiębiorstwa w branży retail mogły sprzedawać tyle, na ile pozwalały moce produkcyjne logistyki. To był nie tylko sprawdzian rynkowy, ale też czas, kiedy kanał sprzedaży internetowej zaczął bardzo dynamicznie się rozwijać. W ślad za tym, zwiększyliśmy nasze nakłady inwestycyjne w logistykę i znacząco urośliśmy w siłę.
Sebastian Sołtys / prezes LPP Logistics
Tak rozbudowany obszar dystrybucji pozwala na obsługę wolumenów na poziomie nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU rocznie w imporcie oraz dystrybucję około 500 mln sztuk towaru. Do nich należy dodać ponad 600 tys. metrów kwadratowych, które obejmują centra dystrybucyjne oraz magazyny typu fulfillment center, obsługujące zamówienia internetowe marek LPP. Aby mieć świadomość ogromu tej przestrzeni, musimy wyobrazić sobie niemal 90 boisk piłkarskich.
LPP Logistics działa na trzech kontynentach, zapewniając pełną obsługę transportową drogą morską, kolejową i drogową. Do tego dochodzą działalność własnej agencji celnej oraz logistyka magazynowa, w której wykorzystuje się nowoczesne systemy (chociażby WMS), automatykę magazynową czy rozwiązania oparte na algorytmach sztucznej inteligencji (Warehouse Intelligence).
Obecnie spółka zarządza łącznie dziesięcioma obiektami w Polsce, Rumunii i na Słowacji, w tym czterema centrami dystrybucyjnymi oraz sześcioma magazynami fulfillment center. Kluczowym elementem działalności jest także automatyzacja, która w LPP Logistics osiąga średni poziom 70 procent. W największym magazynie w Pruszczu Gdańskim procesy są w pełni zautomatyzowane, a sortowanie odbywa się przy użyciu taśmociągów o łącznej długości aż 15 kilometrów.
Transport to skomplikowany proces
Logistyka to w dużej mierze rozwój i wydajność centrów dystrybucyjnych, ale też nie byłoby czego dystrybuować bez transportu. To skomplikowany proces, który wymaga stałego monitorowania, m.in. sytuacji geopolitycznej na świecie, oraz szybkiego reagowania na nieprzewidziane zdarzenia. Przykładem jest kryzys w Kanale Sueskim, który wymusił zmianę tras transportowych i znacząco wydłużył czas dostaw towarów. W takich przypadkach istotne jest zminimalizowanie zakłóceń, aby produkty dotarły do sklepów na czas. To z kolei wymaga ogromnego zaangażowania i doświadczenia zespołu logistycznego.
LPP kojarzone jest jako firma z obszaru odzieżowego, handlowego, a niekoniecznie z zaawansowaną logistyką. W szerokim tego słowa znaczeniu, zarówno w kontekście całego łańcucha dostaw, jak i w zakresie logistyki magazynowej czy automatyzacji oraz wdrażania nowych technologii. Zatrudniamy ponad osiemset osób w spółce, a na rzecz całego LPP Logistics, łącznie z magazynami, pracuje dzisiaj blisko sześć tysięcy ludzi. Tworząc LPP Logistics, musieliśmy zakomunikować rynkowi, że bardzo mocno specjalizujemy się również w tym obszarze – wyjaśnia prezes spółki.
Sebastian Sołtys / prezes LPP Logistics
LPP nieustannie inwestuje
Grupa LPP planuje znaczące inwestycje w rozwój swojej działalności. W ciągu kolejnych trzech lat gdańska firma zamierza podwoić swoją globalną liczbę sklepów, co pozwoli jej na stuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do 2023 roku. Równolegle trwają prace nad uruchomieniem rozbudowanego Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, a sama spółka LPP Logistics do końca 2025 roku wyda na rozwój infrastruktury logistycznej około 450 mln zł. Taka kwota zostanie zainwestowana w obiekty, technologię oraz automatyzację.
Napisz komentarz
Komentarze