Aktualizacja
29 listopada, godz. 15:30
W środę, PKP SA poinformowała media, że udostępnienie dworca kolejowego Gdańsk Wrzeszcz nastąpi w czwartek, 30 listopada, o godz. 8.00.
O zbliżającym się otwarciu nowego dworca poinformował we wtorek, na facebookowym profilu, wiceprezydent Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
– Dworzec kolejowy we Wrzeszczu gotowy do obsługi pierwszych pasażerów – napisał Piotr Borawski. – Jeszcze w tym tygodniu planowane jest otwarcie, po przeniesieniu obsługi z budynku tymczasowego do nowego. Cały budynek jest iluminowany, a na dachu znajdą się panele fotowoltaiczne i nasadzenia. Zieleń zajmie w sumie 400 mkw.
Czytaj też: Gdański dworzec najpiękniejszy! Tak zdecydowali pasażerowie
Informacje te potwierdzają przedstawiciele PKP SA. Wszystkie procedury administracyjne związane z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oraz odbiory z wykonawcą robót zostały już zakończone. Jeszcze w tym tygodniu z obiektu mają korzystać podróżni. Dokładna data nie jest znana. Wiadomo jedynie, że otwarcie nie będzie tak huczne, jak w przypadku dworca Gdańsk Główny.
– Trwają ostatnie przygotowania do przeniesienia obsługi pasażerów z dworca tymczasowego do nowego budynku dworca Gdańsk Wrzeszcz. Jeszcze w tym tygodniu planujemy udostępnić dworzec Gdańsk Wrzeszcz podróżnym. O dokładnej dacie poinformujemy wkrótce – mówi Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych S.A.
Gdańsk Wrzeszcz: jaki efekt ponad 2-letniej inwestycji?
Budowa nowego obiektu ruszyła w połowie 2021 r. od prac rozbiórkowych rozproszonych części poprzedniego dworca. Przypomnijmy, że oddanie pierwotnie planowano na koniec 2022 r. Termin ten przesunięto jednak z powodu konieczności przeprojektowania części zakresu robót. Inwestycja pochłonęła ponad 13 mln zł, na które składało się m.in. dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Głównym założeniem projektantów z pracowni TPF, odpowiedzialnych za nowy, industrialny wygląd dworca, było stworzenie spójnej bryły w miejsce rozproszonych części. Reprezentacyjną częścią obiektu ma być wejście do strefy obsługi podróżnych, gdzie zaprojektowano wielkoformatowe przeszklenie oraz przejście prowadzące bezpośrednio do tunelu na perony. Budynek ma być też bardziej dostępny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Pojawi się w nim szereg usprawnień takich jak ścieżki prowadzące z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille`a czy tablice dotykowe z planem dworca i jego otoczenia. O tym, czy wykonawcy udało się zrealizować założenia projektowe, przekonamy się w najbliższych dniach.
Napisz komentarz
Komentarze